9 Ocak 2012 Pazartesi

Kızıl Nehirler - J.Christophe Grange


KIZIL NEHİRLER
Orjinal Adı: Les Rivieres pourpres
Jean-Christophe GRANGE
Doğan Kitapçılık
Kasım 2004 23.Basım
406 Sayfa

MRW:

   Kızıl Nehirler, Jean Christopher Grange’ın 2. ve kuşkusuz en sevilen kitabı. Ne zaman Grange’ın diğer kitaplarından birini elime alsam, “Kızıl Nehirler’i okudun mu?” sorusuyla karşılaşırdım. Bir kaç kez benim de niyetlenmeme rağmen, nihayet sonunda başlayabildim ve çok beğendim. Söylenen kadar varmış gerçekten.

   Roman, iki ayrı koldan iki ayrı komiser soruşturmasıyla başlıyor. İkisi de birbirinden gayet farklı cinayetler, fakat öyle başarılı kurgulanmış ki hikâye, yazar çok güzel bir biçimde bağlıyor iki cinayeti birbirine ve olaylar örgüsü ortaya çıkıyor. Kitabı okurken katili tahmin etme çabalarınız oluyor haliyle. Açıkçası benim tahminim doğru çıktı ama olayların bağlanışı şaşırtıcıydı, öyle bir ayrıntı vardı ki, “vay be” dedirtti. Bence Grange bu kitapta zekâsını ve ustalığını konuşturmuş. “Kurtlar İmparatorluğu” da böyle benzer bir tat bırakmıştı bende. İkisi de Grange’ı sevmeme neden olan kitaplardır.

   Kitap’ın olumsuz yönü olarak şunu söyleyebilirim; yazar Fransızca isimler kullandığından, bazen bu kimdi diye geri döndüğüm oldu. Bir de sonunu beğenmedim keşke başka türlü bitseydi roman. Olumlu olarak ise; çok akıcı ve gerçekten merak uyandırıcıydı. Sonunu öğrenebilmek için çabuk çabuk okuyup bitirmek istedim.

Grange okuyan biriyseniz eğer, Kızıl Nehirler’i mutlaka okumalısınız.





Kitabın Tanıtımından: 
         Biz efendiler, biz köleleriz.
        Biz her yerdeyiz, hem de hiçbir yerde.
       Biz karar verenleriz.
      Kızıl nehirlerin hâkimiyiz.


   Kalbinize güvenmiyorsanız ya da ocakta yemeğiniz varsa, bu kitabı okumaya başlamayın.
   Grangé'nin sınır tanımayan hayal gücü, sürekli artan gerilim, etkileyici karakterler, birbirinden korkunç cinayetler; hepsi daha ilk satırlardan itibaren size hükmedecek...
   'Kızıl Nehirler' sadece Fransa'da 450.000 sattı ve 20 dile çevrildi.
   Soluk kesen bir tempo. İnsanı hemen saran bir hikâye.
   Çok gerçekçi şiddet sahneleri. İki sıradışı insanın çevresinde gelişen olaylar: biri enerji dolu, tecrübeli bir polis, diğeri sokaklardan gelme Mağripli bir çaylak....

08.01.2012 tarihde farklı sitelerde kitabın fiyatı:
Kitapadresi: 15,12 TL
D&R: 15,49 TL
Okuoku: 15,75 TL
Kitapyurdu: 17,75 TL
İdefix: 17,85 TL

Kitabın filmi IMDB'den 6.8 puan almış. Les Rivieres pourpres

Jean-Christophe Grangé Hakkında:  15 Temmuz 1961’de Paris’te doğdu. Serbest gazeteci olarak çeşitli haber ajansları ve gazeteler için çalıştı. Leyleklerin Uçuşu adlı ilk romanı 1994'te yayımlandı. Bu kitap Fransa'da 450.000 adet sattı ve sekiz bölümlük bir TV dizisi haline getirildi. Yazarın ikinci eseri Türkiye baskısını Şubat 2001'de yapan ve 20 dile çevrilen Kızıl Nehirler'di. Roman beyazperdeye de taşındı. Grangé'ın üçüncü romanı Taş Meclisi, Eylül 2000'de piyasaya çıktı ve Fransa'da kısa sürede 150.000 adet sattı. 2006 yılında sinemaya uyarlandı.
    2001 yılında vizyonda yer bulan Vidocq filminin senaryosunu Pitof ile birlikte yazdı.2003 yılında Kurtlar İmparatorluğu'nu yayımladı. Grangé'ın bir yıl gibi kısa bir sürede kaleme aldığı Siyah Kan ise 2005'te yaptığı ilk baskısı ile raflardaki yerini aldı. Yazarın 2007 yılında yayımlanan eseri Şeytan Yemini sonraki kitabı Koloni 2009'da Türkiye'de satışa çıktı. Yazarın son kitabı Ölü Ruhlar Ormanı, 2010 yılında Türk okuyucularıyla buluştu. Bunların yanı sıra yazarın Zener'in Laneti isimli bir çizgi roman çalışması da bulunmaktadır.

Jean-Christophe Grangé Kitapları:
1. Leyleklerin Uçuşu - Doğan Kitap
2. Kızıl Nehirler - Doğan Kitap
3. Taş Meclisi - Doğan Kitap
4. Kurtlar İmparatorluğu - Doğan Kitap
5. Siyah Kan - Doğan Kitap
6. Şeytan Yemini - Doğan Kitap
7. Koloni - Doğan Kitap
8. Zener'in Laneti Serisi (Çizgi Roman)- Doğan Kitap
9. Ölü Ruhlar Ormanı - Doğan Kitap
10. Sisle Gelen Yolcu - Doğan Kitap
11. Kaiken - Doğan Kitap

23 yorum:

  1. yaaa ben de çok merak ettim, ve kabul Garange'ı biraz geç fark ettim...

    YanıtlaSil
  2. :) merak uyandırıcı değil mi?
    aynı şehirde olsak seve seve paylaşırdık kitaplarımızı ama biliyorum ki değiliz :(

    kızıl nehirleri eşim de okumuştu, şimdi sıra geldi filmine, eminim kitap kadar güzel değildir ama..

    YanıtlaSil
  3. Kızıl nehirleri okumuştum bende çok beğenmiştim ama hevesinizi kırmak istemem ben filmden o kadar da memnun kalmadım.Kitaptan aldığınız zevki vermiyor(Çoğu;kitaptan uyarlanan filmler de olduğu gibi).Ayrıca Leyleklerin Uçuşunu okumadıysanız şiddetle tavsiye edebilirim.Çok farklı bir konusu var.Bir de siteniz'le yeni tanıştım sevdim.Başarılar.

    http://suaryadan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. gerçekten değil mi, ne güzel olurdu:((ben de filmler hele de kitaplardan sonra izleniyorsa aynı etki olmuyor ama önce izlersen o kadar kötü düşünmüyorsun film için sanki genel baktığın manzaranın detaylarını anlıyorsun gibi oluyor(en azından benim için)

    YanıtlaSil
  5. Ben bütün kitaplarını okudum en çok Şeytan Yemini ve Siyah Kan'ı beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  6. sevgili suarya kitaplardan uyarlanan filmler konusunda ben de sana katılıyorum, yazarın kitabı kurtlar imparatorluğundan uyarlanan filmi de izlemiştim hiç beğenmemiştim. Bu da dediğin gibi aynı etkiyi yaratacak mutlaka ama yine de merak ediyorum.
    Bu güne kadar kitaptan uyarlanan tek filmi sevmiştim o da stephen King'in Yüzyılın Fırtınası'ydı.

    Leyleklerin uçuşunu ikimizde severek okuduk. Gerçekten Güzeldi. Önerilerinizi her zaman bekleriz.

    YanıtlaSil
  7. kitap Eylemcisi
    Ben de tam tersi kitabı okumadan filmi izleyemem, filmi izlemeyi bırak biri kitabın sonunu ağzından kaçırsa o kitabı okuyamam :(

    YanıtlaSil
  8. cangz
    Siyah Kan konusunda eşimle de ikiye ayrılıyoruz. O çok beğenmiş ben se aynı tadı alamadım.

    Benim de sıradaki Grange kitabın Şeytan Yemini.

    YanıtlaSil
  9. (Kitap Eylemcisi) evt filmi ilk izlersen geniş düşünüyorsun.O kadar da kötü gelmiyor film.

    YanıtlaSil
  10. Beyaz kitaplık;ne yalan söyliyeyim Stephen King'in hiç bir kitabını okumadım daha,yada sıra ona gelmedi :-)Zaten bir de filmlerin yada kitapların sonu söylendi mi tadı kaçıyor normal olarak, bende sevmiyorum.Sizi fırsat buldukça takip etmeye devam edeceğim.Bende bloğumu takibe aldığınız için teşekkür ederim.Yorumlarınızı bekliyorum (Komşuluk gibi oldu :-)))

    YanıtlaSil
  11. dimi:) bir ara kahveye de bekleriz :)

    YanıtlaSil
  12. Çok isterdim kahve eşliğinde kitaplar hakkın da sohbet etmek.Şu yabancılara bazı konular da özenmiyor değilim evler,kütüphaneler yada kitapçılarda mı demeliyim kitap okuma grupları gibi bir sürü grupları oluyor.Şanslılar bazı konularda.

    YanıtlaSil
  13. evet bu tip işleri çok güzel bi ciddiyetle yapıyolar. gerçi istesek biz de yapabiliriz ama biz ancak kitap okumaya vakit bulabiliyoruz galiba tartışacak kadar ilerleyemedik daha :(

    YanıtlaSil
  14. Biraz Amerikan vari olacak yine ama onlar gibi metroda,çarşıda,her yerde kitap okumayı becerebilsek gerisi de gelir ama nerdeeee .Yine de biz en azından kitap okuyan kitlenin içindeyiz onlar kadar olamasakta tabii ki.Buna da şükür.

    YanıtlaSil
  15. Grange'yi bende çok beğenerek okuyorum. Ama hiçbir kitabı Leyleklerin Uçuşu gibi tesir etmedi bana. Türkiye sitesine göre yakında dizi oluyormuş.
    http://www.jcgrange-turkiye.com/leyleklerin-ucusu-ozel.html

    YanıtlaSil
  16. Siz dizisi çekiliyor dediğinizde, daha önce sekiz bölümlük bir dizi çekildiğini vikipedia'dan okuduğum aklıma geldi. Meğerse o dizi belgesel dizisiymiş ve Grange o çektiği belgesel dizisinden etkilenerek kitabı yazmış zaten...

    Linkten baktım güzel bir şey olacağa benziyor. Sabırsızlıkla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  17. Osman katılıyorum sana, ayrıca dizi için teşekkürler bende sabırsızlıkla beklemeye girdim artık :-))

    YanıtlaSil
  18. Farklı yerlerdeki farklı olayların iki ayrı koldan anlatılması ve olayların kesişmesi çok güzeldi. Zaten Grange denildi mi fazla söze gerek yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grange son iki kitabı hariç hepsini okudum kesinlikle harika yazıyor fakat son iki kitap hakkında olumsuz yorumlar okudum, bu yüzden onları okumayı erteledim şimdilik. Belki güzel yorumlar okursam tekrar heveslenebilirim.

      Sil
  19. harika bir yorum .... Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  20. Film icin rasta ve keci sakalli bir arap bulmalari gerekirdi.

    YanıtlaSil
  21. grange nin koloni kitabını okumayan varsa şiddetle tavsiye ediyorum :) bir hafta uykularımdan çıkmadı :) ama her kitabında ayrı tatlar ayrı lezzetler var bıunu da yazmadan gecemıcem.

    YanıtlaSil
  22. Grangé'ı tanıdığım kitap. Yazılarımda da söylediğim gibi onu farklı yapan katili de konuşturması oluyor. Yaşamı, çektikleri nasıl böyle olduğu ne övülerek ne yerin dibine vurularak anlatılıyor. Bu sırada bir çok farklı şey de öğreniyorsunuz. Mesela ben Türkiye'de darbe dönemi çekilen acıları elbette biliyordum. Ama tüm dünyada farklı farklı yerlerde o dehşetlerin yaşandığını Koloni ve Ölü Ruhlar Ormanı kitaplarından öğrendim. Ard arda Grangé okursanız boğabiliyor ama arayı açtığınızda çok lezzetli oluyor okuması.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...