4 Ocak 2012 Çarşamba

Ateşböceği Yolu - Kristin Hannah


ATEŞBÖCEĞİ YOLU
Orjinal Adı: Firefly Line
KRISTIN HANNAH
Çeviri: Elif TOZLU
Pegasus Yayınları
Haziran 2010 1.Baskı
624 Sayfa

MRW:
   “Ateşböceği Yolu” daha önceden okuduğum ama burada yorumlamadan geçmeyeceğim bir roman.

   Hiç arkadaşı olmayan Kate’in hayatı bir gün oturdukları sokağa Tully adında kızı olan genç bir kadının taşınmasıyla harika bir değişime uğrar. Kate artık gerçek ve hayatının sonuna kadar yanından hiç ayrılmayacak olan bir dosta sahip olmuştur. Kitap boyunca Kate ve Tully’nin lise, üniversite, iş ve aile hayatı boyunca yaşadığı olaylara gülerek, kızarak ve bazen de ağlayarak tanık olacaksınız.

   Yukarıdaki paragraf size bir gençlik romanı gibi gözükebilir ama Ateşböceği yolu özellikle dostluk üzerine yazılmış muhteşem bir roman. Çok kalın ama o kadar akıcı ki çok kısa sürede bitiriyorsunuz. Kitabın sonuna doğru mendilleri hazırlayın. Gece saat 2'de son sayfalarını okurken hıçkıra hıçkıra ağlıyordum, o kadar diyorum yani özellikle benim gibi duygusal okuyucular için şiddetle tavsiye edilir. Evet biraz daha bayanlara yönelik olduğunu da söylemeliyim bu arada. Annem, ablam ve teyzemden sonra okuduğum kitabı bitirir bitirmez hemen arkadaşıma verdim. O kadar beğendim ki hangi kitabı okusam diyenlere hemen Ateşböceği Yolu’nu öneriyorum. Hiç sıkılmadan okunan bir hikaye. Günümüzde çok zor bulunan ve herkese nasip olmayan arkadaşlık ancak böyle güzel bir biçimde anlatılabilirdi bence.

   Yazarın Ateşböceği Yolu’ndan başka 2 romanı daha var. Diğerlerini okumadım ama arkadaşlarımdan duyduğuma göre Kış Bahçesi de aynı konuları işleyen bir romanmış hatta sadece kahramanların isimleri değişik, yine hemen hemen aynı olaylarmış.

Altı Çizilesi: 
   "Onlara Ateşböceği Yolu kızları derlerdi. Uzun zaman önceydi otuz seneden fazla ama şimdi yatağına uzanmış, dışarıda kopan kış fırtınasını dinlerken ona her şey sanki dünmüş gibi geliyordu."

   "Geceleri yan yana olan evlerinden sıvışıp o yolda buluşurlardı. Pilchuck Nehri’nin kenarında oturup aşırdıkları sigaraları içer, bağıra bağıra, Bılly Don’t Be a Hero şarkısını söyler ve birbirlerine her şeyi anlatırlardı. Artık onları tanıyan herkes için Tully ile Kate olmuşlardı ve otuz yıldan daha uzun süre bu arkadaşlık, yaşamlarının hasar geçirmeyen bölgesi olmuştu: Güçlü, dayanıklı, güvenilir. Söylenen şarkı yıllar geçtikçe değişmiş, ama Ateşböceği Yolu’nda verilen sözler aynı kalmıştı."



Kitap İçin Yazılanlar:
Ateşböceği Yolu`nda Kristin Hannah sevgi ve sadakat üzerine keskin ve unutulmaz bir hikaye yazmıştır.
-Jacquelyn Mitchard-

Kristin Hannah 70 ve 80`lerin heyecanını ve enerjisini ortaya sermektedir ve bunu öyle bir derin seviyede yapmaktadır ki okuyucuları iki kadın arasındaki dostluğun tam kalbine taşıyor. Ateşböceği Yolu bir şaheser.
-Elin Hilderbrand-

Hayatımızdaki en önemli şeylerden biri olan ebedi dostluk üzerine dokunaklı, enfes bir roman.
-Elizabeth Buchan-

Bu muhteşem romanın sayfalarını çok hızlı geçmek istemeyeceksiniz. Kapıyı kilitleyin, telefonunuzu kapatın, ve yanınıza bir paket mendil alıp koltuğunuza yerleşin. (Sonra uyarmadı demeyin.) Kristin Hannah`dan başka hiç kimse kadınların dostluğunu tüm acısı, tatlısıyla bu kadar güzel yazamazdı. Harika bir yazar.
-Susan Elizabeth Phillips-

Ateşböceği Yolu okumayı neden sevdiğimizi bize bir kez daha hatırlatıyor.
-Patricia Gaffney-

13.08.2012 tarihde farklı sitelerde kitabın fiyatı:
Kristin Hannah Hakkında:  Kristin Hannah 1960 yılında Güney Kaliforniya’da doğdu.
   Bir süre reklam ajansında çalışan Hannah sonra hukuk fakültesine gitmeye karar verir. Kristin Hannah hukuk fakültesinde 3. ve son senesindeyken annesi kansere yakalanır. Annesi hastanede hayatının en ağır savaşını verirken, hala kızının bir yazar olacağına inanmaktadır. Bu inançla birlikte Kristin Hannah hayatının en klişelerle dolu romantik yazılarını yazar. Ardından annesi de vefat eder.

   Annesinin ölümünün ardından yazdığı tüm yazıları bir kutuya koyarak yazarlık fikrini bir kenara koyan Kristin Hannah evlenir. Artık evli bir kadın olan Hannah avukatlık işini de devam ettirmektedir. Ancak hamile olduğunu öğrendiğinde ve beş ay yatak istirahati yapmak zorunda kaldığında, Kristin Hannah evde okunmadık kitap bırakmaz. Ardından eşinin de desteği ile kutulara kaldırılan eski notlar tekrar ortaya çıkarılır. Kristin Hannah oğlunu doğurduğu zaman elinde bir kitap taslağı da hazırda bulunuyordu.

   Kristin Hannah, hemen hemen her yazarın yaşadığı sorunlardan biri olan yayıncı bulmakta zorlandı. Ret cevapları onu yıldırmadı, denemeye devam etti. 1990 yılında aldığı bir çağrıya cevap verdiğinde, hayatı da değişmiş oldu. O andan itibaren artık geriye hiç bakmadı ve profesyonel bir yazar olma yolunda adımlarını attı, o günden bugüne de yazma hevesini hiç kaybetmedi.
Kaynak: MorKitaplık

Kristin Hannah'ın Türkçe Olarak Yayınlanan Kitapları:
1. Ateşböceği Yolu - Pegasus Yayınları
2. Kış Bahçesi - Pegasus Yayınları
3. Gerçek Renkler - Pegasus Yayınları

13 yorum:

  1. çok uzun zamandır almayı ve okumayı istediğim bir roman.

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle okumaya değer bir roman.

    YanıtlaSil
  3. HArika bir kitap.Arka kapağından hoşlanarak aldığım ve okumak için bir sürü kişiye verdiğim kitap. Kristin Hannah'ın en güzel kitabıdır. Türkiye'de çıkan diğer 2 kitabını da okudum. Onlarda çok güzel. Kış Bahçesi, Hayatın renkleri tavsiye ederim. Yalnız bu yazarın ülkesinde çıkan 14 tane daha kitabı var. keşke bizde de çıksa da okusak. Kitap kurdu olarak sitenizi çok beğendim. Takipteyim, bloguma da beklerim.

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldiniz Necla Hanım :)
    Yorumunuz için teşekkürler, Kış Bahçesini de okudum demişsiniz benim duyduğuma göre ateşböceği Yolunun hemen hemen aynısıymış öyle mi gerçekten? çünkü ben de okumak istemiştim ama eğer farklı isimlerle aynı hikayelerse niye okuyayım dedim. bu konudaki fikriniz nedir acaba?

    Bloğunuzu inceleyeceğim mutlaka, bu arada çekilişimizle ilgilenmez misiniz? Şanslı kişilerden olursanız bir kitap hediye etmeyi çok isteriz.

    YanıtlaSil
  5. Tekrar merhaba:=)
    Kış bahçesinde anne ve 2 kızın hikayesiidir ve kesinlikle ilk kitabın devamı değildir. okuyun inanın ki seveceksiniz. yalnız ilk kitaptaki beklentiyle okumayın.
    Bu arada Olasılıksız'ı okudum ve kütüphanemde mevcut. okumayanların şansını ellerinden almak istemem. Sevgiler...
    Not: Yorum ayarlarından hece doğrulamayı kaldırırsanız daha kolay yorum yazılır:=)

    YanıtlaSil
  6. kadınları yazmayı seven bir yazar kristin hannah... hep kadın hikaeler.. ve onun adı değişse de birbirine benzeyen kadınları.. ateş böceği yolu ve kış bahçesini ayrıca son dönemde gerçek renkleri de okudum.. yazar kendini tekrarlamış gibi geliyor bana... sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,
    Çok sevdiğim kadın yazar kristin Hannah en son kitabı olan "gece Yolu" adlı kitabı çıkmış. D&R'ın web sitesinden sipariş verdim. Tam da zamanında daha dün gece bir kitap bitiridim ve elimde okuyacağım yeni bir kitap olmadığından eski bir kitaba başlamıştım. Zamanlama bir harika yani:=)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, biraz önce Kristin Hannah'ın en son kitabı Gece Yolu'nu bitirdim ve gözyaşlarıma hakim olamadım. Ateşböceği Yolu'nu okumuş ve çok sevmiştim. Henüz Kış Bahçesi ve Gerçek Renkleri okumadım fakat Gece Yolu okunmaya değer bir kitap, tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  9. Eğer hayatınızda bir dostunuz varsa ve eğer bu da kızsa kesinlikle çok etkileneceğiniz bir kitap.İki kadın arasındaki ilişki bu kadar güzel anlatılır.İlk sayfasından itibaren sizi alıp götürüyor onların dünyasına dalıyorsunuz.Herkes diğer kitabı daha güzeldi,diğerini daha beğendim diyor ama bence hepsinin kendine ait özelliği var.Hepsinden ayrı ayrı ders çıkarmamız gerek.Kristin hannah bu konuda gerçekten uzman...

    YanıtlaSil
  10. kitabını okudum çok beyendim filmi de var mı?

    YanıtlaSil
  11. Yazınız çok güzel olmuş, yazınızı okurken bile o kadar duygulandim ki.. Hiç tartışmasız okuduğum em harika kitaptı. Okumayan kesinlikle kalmamalı.

    YanıtlaSil
  12. 2010'da okuyup etkisinden hala kurtulamadığım bir kitaptı. Sevgi ve dostluk vardı yoğun bir şekilde. Gerçek duygular vardı. Diğer kitaplarını da okudum ama Ateşböceği yolu bir başka. Ben de herkese okuttum. Okumayanlara da şiddetle tavsiye ederim. :)

    YanıtlaSil
  13. Ateş böceği yolu kitabının 414 uncu sayfasındayım ve bugun kıtabı bıtırmeye kararlayım kitabı okurken o kadar heycanlanıyorum kı bir dostluk bu sekilde güzel anlatılır aile aşk her sey ıcerısınde sonunu merak edıyorum Kristan hannahın Gece YOLU kitabını da okumuştum harıka bır kıtap benı kıtap okumaya teşvik eden bir kıtap buyuzden herkesın Gece yolu kitabını okumasını tavsıye edıyorumm

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...