13 Ocak 2012 Cuma

Ahmet Ümit Kitapları


MRW:
Ahmet Ümit okuyanlar bilir, o kitaplarını yazarken öyle bir dil kullanır ki, sanki kitap okumaz da film izlersiniz. En ince ayrıntılar bile gözlerinizin önünde canlanır, kitabı elinizden düşüremezsiniz.. Ben büyük bir Ahmet Ümit hayranıyım. Çünkü o Türklerin de harika macera/polisiye romanları yazabileceğini tüm dünyaya kanıtladı hem de çok başarılı bir şekilde. Ahmet Ümit sevmeniz için sadece bir romanını okumanız yeterli ama dikkat edin, müptelası olabilirsiniz :)
Ahmet Ümit, kitaplarında bol bol İstanbul hakkında bilgi verir. Dünyaca ünlü güzel şehrimizin eski ve yeni görünümleri, tarihi, yaşanmışlıkları hiç düşmez yazarın dilinden. İstanbul aşkı depreşir insanın.
Ayrıca dar, uzun kitap formatıyla da ayrı bir havası vardır Ahmet Ümit kitaplarının.
Açıyorum Ahmet Ümit dosyasını sonunda! En sevdiğimden başlıyorum;

BEYOĞLU RAPSODİSİ:
            3 dostun hikayesi bu, birbirine kenetlenmiş 3 gerçek dost; Selim, Kenan ve Nihat. Çocuklukta başlayan bu dostluğun sırlarla çevrili hikâyesi. Beyoğlu civarında geçen bu serüven sizleri adeta büyüleyecek.
            Selim; babasından kalan mağazayı işleten, evli ve bir çocuk babası, sağduyulu ve grubun en mantıklı üyesidir.
            Kenan; grubun yakışıklı prensi, Selim gibi kendi mesleğini değil, babasından kalan sigorta acentesini işleten, zengin çapkın bekârıdır.
            Nihat; tabiri caizse grubun garibanıdır. Hayat ona Selim ve Kenan’a davrandığı kadar cömert davranmamıştır. Mutlu olmadığı bir kadınla evlidir ve bir sahaftır. Çoğu zaman Selim ve Kenan’dan maddi destek görür.
            Bir yandan sorunlu çocuğuyla uğraşan, bir yandan mağazasını işletmeye çalışan Selim, mutsuz evliliğinde tökezleyen, karısının gölgesinde kalmış Nihat, tüm istediklerine ulaşmış ve artık ölümsüzlük peşinde koşan Kenan, dünyalar üzeli Katya, çarpıcı fotoğraflar, sonunu asla tahmin edemeyeceğiniz Paris’e kadar uzanan cinayetler, su yüzüne çıkan şok edici gerçekler…
            İnanılmaz heyecanlı, müthiş bir roman Beyoğlu Rapsodisi. Ben bayıldım, Ahmet Ümit sevenler bu romanı mutlaka okumalı. Agahta Christie’den etkilenerek yazılan bu kitapta yazar, Agahta Christie’nin ilham alınan kitabından daha başarılı bir iş çıkarmış bence.


KAVİM:
            Kavim, Ahmet Ümit’in yine etkileyici romanlarından biri. Bu kez işin içinde farklı dinler, mezhepler, ilginç ve akla mantığa sığmayan vahşi cinayetler, çarpıcı gerçekler var.
            Kavim; meşhur Ahmet Ümit karakterleri olan Başkomiser Nevzat, Ali ve Zeynep üçlüsü üzerine kurulu bir roman.
            Esrarengiz bir biçimde, dinsel semboller bırakan bir katil, makdülün kanıyla altı çizilen satırlar, Mor Gabriel Manastırı, kendini Aziz Pavlus sanan bir antikacı, hayata karşı ayakta durmaya çalışan bir kabadayının kızı, terfi edebilmek için inanılmaz şeyler yapabilen bir adam, tüm kalbiyle seven ve bekleyen bir kadın, kaybettiği ailesinin hatıraları ve seven bir kadın arasında sıkışıp kalmış bir adam…
            Ve daha fazlası… Çok başarılı bir kitap Kavim. Ahmet Ümit yine döktürmüş diyebilirim. O kadar çok olay bir aradaydı ki birçok koldan beslenmişti roman. Hiç sıkmadı, bol bol merakta bıraktı.


BAB-I ESRAR:
            İşte tarihte Mevlevilik üzerine yazılmış bir kitap daha. İsmini de konusundan almış Bab-ı Esrar. Arka kapakta da yazdığı gibi, bir sırlar kitabı. Mevlevilik dedik ama sanıldığı gibi Mevlevilik anlatılmıyor. Eee, bu kitabı Ahmet Ümit yazmış çünkü, biraz da olsa bir kaçma kovalamaca olacak haliyle ama bu kez gayet güzel bir biçimde konuya yedirilmiş bir Tebrizli Şems  ve Mevlevilik de var.
            Kahramanımız Karen Kimya adında, yurtdışında yaşayan bir sigorta acentesi eksperi. Çıkan bir yangın sonucu hakkında rapor yazmak için babasının da memleketi olan Konya’ya geliyor ve kendini bu büyülü şehrin tam ortasında, Mevleviliğin arasında buluyor. Sorulara cevap bulmaya çalışan Karen bir yandan da özel hayatını sorguluyor. Sonunda da inanılmaz bir sürprizle karşılaşıyor.
            Okunmaya değer bir kitap Bab-ı Esrar. Herhalde aksiyonu en düşük ama yine çok güzel bir Ahmet Ümit romanı.



SİS VE GECE:
            Sis ve Gece Yunanistan'da yayımlanarak yabancı dile çevrilen ilk Türk polisiye yapıt ve Ahmet Ümit’in ilk polisiye romanıdır.
Roman, istihbarat bölümünde çalışan Sedat’ın vurulmasından sonra gözlerini hastanede açmasıyla başlıyor. Sedat evli olmasına rağmen Mine isimli bir kıza aşık olur, ilişkilerin çalkantılı bir döneminde Mine ortadan kaybolur. Kitap boyunca Sedat Mine’yi arayacak, bu arada da ilginç şeyler öğrenecektir. İstihbarat bölümünde iyi bir yerde olan amcası Sedat’ı oldukça sıkıştıracak çünkü o sıralar istihbarat da bayağı bi karışık.
            Belki yazarın ilk bu romanını okusam çok beğenirdim ama daha önce çok daha etkileyici romanlarını okuduğum için, büyük bir etki bırakmadı ben de yine de Mine’nin akıbeti şaşırtıcıydı.



Ahmet Ümit Hakkında: Ahmet Ümit 1960’ta Gaziantep’te doğdu. 1983’te Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nü bitirdi. 1985-1986 yıllarında Moskova Sosyal Bilimler Akademisi’nde eğitim gördü. Kitapları Almanya, Avusturya, Kore ve Yunanistan’da ilgi gören usta yazar Ahmet Ümit’in ‘Masal Masal İçinde’ adlı kitabı Kore’de, ‘Sis ve Gece’ isimli eseri Almanya’da ‘Beyoğlu Rapsodisi’ Yunanistan’da, ‘Kukla’ adlı romanı ise Fransa’da yayımlandı. Ve yazar hakkında, gazetelerde övgü dolu çok sayıda makale yer alıyor.

Ahmet Ümit Kitapları:
1. Sokağın Zulası (1989)
2. Çıplak Ayaklıydı Gece (1992)
3. Bir Ses Böler Geceyi (1994)
4. Masal Masal İçinde (1995)
5. Sis ve Gece (1996)
6. Tapınak Fahişeleri (1997)
7. Agatha'nın Anahtarı (1999)
8. Kar Kokusu (1998)
9. Patasana (2000)
10. Şeytan Ayrıntıda Gizlidir (2002)
11. Kukla (2002)
12. Beyoğlu Rapsodisi (2003)
13. Aşk Köpekliktir (2004)
14. Başkomiser Nevzat Çiçekçinin Ölümü (2005)
15. Kavim (2006)
16. Ninatta'nın Bileziği (2006)
17. İnsan Ruhunun Haritası (2007)
18. Olmayan Ülke (2008)
19. Bab-ı Esrar (2008)
20. İstanbul Hatırası (2010)

31 yorum:

  1. Ahmet Ümit severim bende fakat kitapların sonlarını pek sevmiyorum gibi...Patasana muhteşemdir harikadır tüm kitapları içinde bence:)))

    YanıtlaSil
  2. Kavim ve Bab-ı Esrar'ı inanılmaz keyif alarak okumuştum. Ama Sis ve Gece beni boğan kitaplardan birisi olmuştu nedense... Yazarı o kadar sevmeme rağmen o kitabıyla bir türlü yıldızımız barışmamıştı doğrusu :)

    YanıtlaSil
  3. kitap coşkusu: patasana 'yı bursa kitap fuarından imzalı almayı planlıyoruz :) okuyanların sevdiğini biliyordum, demek siz de beğendiniz, kesin almamız lazım :)
    ben kitap sonlarını da seviyorum, çok güzel bağlıyor bence yazar, tabi hepsi şok edici olmayabiliyor.

    YanıtlaSil
  4. sevgili brai:
    sis ve gece ilk polisiye romanı diye çok duymuştum, kukla, bab-ı esrar, kavim, beyoğlu rapsodisi gibi kitapları okuduktan sonra sis ve gece'yi çok başarılı bulamadım ben de evet haklısınız, yine de 8 verdim daha az puan veremedim bi türlü yazarı çok sevdiğimden olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  5. Sözkonusu sevdiğimiz bir yazar olunca torpil geçmek lazım tabii ki, iyi yapmışsınız. Düşük not yazara ayıp olurdu doğrusu :) Bu arada Patasana muhteşemmmm, bir aksilik olmazda işleri ayarlayabilirsem bende Bursa'daki fuara gelmek istiyorum.

    YanıtlaSil
  6. dimi ama :)bence de ayıp :) çok istiyoruz kitap fuarına gitmeyi Allah'tan bir şey olmazsa, belli mi olur belki bursa fuarında bir blog buluşması yaparız :)

    YanıtlaSil
  7. İlk ve son olarak Sis ve Gece'sini okumuştum Ahmet ümit'in , sonra aramıza başka dostlar girdi ve ben bir türlü kitaplarından okuyamadım.Şimdi yakınlarda okumayı düşündüğüm Patasana elimin altında.Bakalım Onu da beğenecek miyim:))

    YanıtlaSil
  8. merakla bekliyorum yorumunuzu, beğenmeyen yokmuş patasanayı, bizde de bi patasana yok herhalde :(

    YanıtlaSil
  9. Ben de henüz okuyamayanlardanım. Evde bir tek İstanbul Hatırası var, eşim çok sıkı Grangé takipçisi onun da ilk okuduğu A.Ü. kitabıydı, haliyle onunla kıyaslayınca polisiye bakımından yetersiz bulduğunu söylemişti ama İstanbul ile ilgili araştırmalarını çok beğenmişti.

    Bakalım işte şu fuar ganimetlerimi bir okuyup bitireyim son kitabıyla başlarım belki...

    YanıtlaSil
  10. sevgili kitapçı kız;
    biz de koyu bir Grange hayranı sayılırız. Gerilim/polisiye türünde kesinlikle Grange'ın yeri başka. Ama Ahmet Ümit de bir Türk yazar olarak bu konuda gayet başarılı bence. A.Ü. okurken olaylar yakın çevrenizde geçiyo gibi oluyor, çok bizden olaylar, konuşmalar çok tanıdık; Grange daha bir Amerikan filmlerine benziyor. İkisi de ayrı ayrı çok başarılı bence.
    Eğer hiç A.Ü. okumadıysanız, Beyoğlu Rapsodisini öneririm, bir de burdaki yorumlardan da yola çıkarak Patasana olabilir.

    YanıtlaSil
  11. Ahmet Ümit'in ilk İstanbul Hatırasını okudum ve bayıldım daha sonra Kavim ve Kukla'yı okudum gerçekten de kitaplar çok hoşuma gitti en kısa zmanda diğer kitaplarına da okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Tuda; İstanbul Hatırası'nın çok güzel olduğunu ben de duydum, hatta kitaplığımızda da mevcut, ama bir arkadaşım okuduğumu sanarak sonunu söyledi :( o yüzden büyüsü biraz gitti, herhalde okumam biraz zaman alacak :)

    YanıtlaSil
  13. Ahmet Ümit'in Çıplak Ayaklıydı Gece,Bir Ses Böler Geceyi,Masal Masal İçinde,Sis ve Gece, Kar Kokusu, Patasana,Kukla, Beyoğlu Rapsodisi, Aşk Köpekliktir,Kavim,Ninatta'nın Bileziği,Bab-ı Esrar ve İstanbul Hatırası adlı kitaplarını okudum. Bana polisiyeyi sevdiren adamdır. tespitine katılıyorum, kitap okurken film izliyormuş gibi hissedersiniz. Kitaplar filme çekilsin istemezsiniz, ben bunu 'Sisi ve gece' de yaşadım:) Kitaplığımın en güzel yerinde durur Ahmet ümit kitapları da. Okuyanı severim, Ahmet ümit okuyanı daha çok:)

    YanıtlaSil
  14. dersaadet;
    siz de benim gibi Ahmet Ümit'çisiniz demek :) bayaa da okumuşsuzun geriye az bişey kalmış zaten :) Bende de Kar Kokusu ve İstanbul Hatırası okunmayı bekliyor. Henüz hiç filmini izlenemedim ama kötü de olsa izlemeyi isterim.
    iyi okumalar.

    YanıtlaSil
  15. ahmet ümit pek çok yabancı ve dünyaca ünlü polisiye gerilim yazarı kadar başarılı bence.. onunla gurur duyuyorum...

    YanıtlaSil
  16. Ahmet Ümit'i yeni okudum. Biliyordum ama hiç bir kitabını okumamıştım.
    Kavimi dün bitirdim. Kitaplığıma ise Bab-ı Esrar ve İstanbul Hatırası'nı ekledim.
    İleri ki günlerde yazarım.

    Bu arada yeni tanıdığım için blogu ancak okuyup yazıyorum. Eski yazılara yorum yazmam umarım sorun olmuyordur.
    :)




    YanıtlaSil
  17. Bende bir Ahmet Ümit hayranıyım. Hatta kitap bağımlılığımı başlatan yazar diyebilirim. Lise de hocamız vermişti bu kitabı tam bitirememiş olsam da harika bir kitaptı ve kitapları bana sevdirdi. 2. olarak Şeytan Ayrıntıda Gizlidir adlı kitabını okudum ve yine çok beğendim. Şimdi tüm kitaplarını bitirmek istiyorum. İstanbul Hatırasını'da şiddetle öneriyorum...

    YanıtlaSil
  18. Tüm kitaplarını çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
  19. Bende ilk defa ahmet umitin bir kitabını okudum kukla. çokkaliteli şimdi sırayla tüm kitaplarını okumak istiyorum galiba kukla ile yazara hayran oldum şimdi patasana ile devam edecem veya ıstanbul hatirasi

    YanıtlaSil
  20. Merhaba
    Blogdaki önerileriniz doğrultusunda bende patasanayı okudum çok beğendim.
    Bab-ı esrar da çok güzel şuan yorumlara bakarak hangi kitabı alacağımı düşünüyorum İstanbul hatırasımı? yoksa beyoğlu rapsodisimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba beğenmenize sevindim.
      İlk başta Beyoğlu Rapsodisi'ni öneririm.

      Sil
  21. ben Ahmet Ümit le çok yeni tanıştım malesef.İlk olarak Sultanı Öldürmek 'le başladım.Çok güzeldi bence.Katil kim diye sonuna kadar düşünüyorsunuz ve sonunda katil kim çıkıyor? ................. tabi ki söylemeyeceğim.Ama okurken hiç sıkılmadım ve çok kısa sürede bitirdim.Mutlaka tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bende sultanı öldürmek kitabıyla başladım daha sonra istanbul hatırası ve şimdide beyoğlu rapsodisini bitirdim ve bütün kitapları mükemmel ve şuan en merak ettiğim kitabı sis ve gece en yakın zamanda onu okumayı planlıyorum mükemmel bir adam

      Sil
  22. herkese selam..bende Ahmet ümit ve grange hayranıyım.. polisiye ve gerilim okuyanların muhakkak denemeleri gereken yazarlar tavsiye ederim...Ahmet ümitin favori kitabı istNBUL Hatıraası

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar, Ahmet Ümit'i Bab-ı Esrar ve Kavim'i okuduktan sonra bu zamana kadar okumamış olmama kendime çok kızdım. Nasıl atlamış olabilirim diye. Aslında elimde Sis ve Gece adlı kitabı vardı ama birtürlü giriş yapamamıştım. Polisiye- Macera romanı sevmem diye düşünürken müptelası oldum Ümit sayesinde:))
    artık indirimlerde Ahmet Ümit kitaplarını tarıyorum. Kukla'yı aldım en yakın zamanda okuyacağım.(tabii ki Sis ve Gece'yi de, bir de Patasana'yı merak ediyorum)

    YanıtlaSil
  24. Su anda Ahmet Umit' in tum kitaplarinin listesini cikartiyorum ve Ahmet Umit' in tum kitaplarini okuyacagim.Ahmet Umitle lisedeki Edebiyat Ogretmenlerimin sayesinde tanistim..Ahmet Umit' i okumadan once onun hakkinda tek bildigim sey Turkiye de hatta dunyada

    da adindan soz ettiren basarili bir yazar oldugu. En kisa zamanda Ahmet Umit' i okumaya baslayacagim.

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar,
    Beyoğlu Rapsodisi ve Beyoğlunun engüzel abisi ni okudum. Diğer kitaplarını da okumak istiyorum acaba hangisinden başlasam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkomser Nevzat karakterinin bulunduğu bir kitap okumak isterseniz tercihiniz bu sıralamaya göre olsun derim. Şeytan Ayrıntıda Gizlidir - Kavim - İstanbul Hatırası - Sultanı Öldürmek - Beyoğlu'nun En Güzel Abisi.
      Farketmez derseniz de özellikle Kavim ve Patasana'yı öneririm.

      Sil
  26. yazik bu güne Kadar Ahmet Ümit romanlarindan haberdar degildim sultani öldürmekle basladim .Hizla arayi kapatmayi düsünüyoru. herkeze öneririm

    YanıtlaSil
  27. Ahmet Ümit beni Türk yazar okumaya alıştırandır. Aynı zamanda polisiyeyi sevdiren. Ne zaman bir Ahmet Ümit elime alsam okudukça okuyasım, bitirdikçe bir yenisine başlayasım geliyor. Benim için kesinlikle en iyi Türk yazar Ahmet Ümittir.

    YanıtlaSil
  28. Ahmet Ümit'in 4 kitabını okudum şimdiye kadar. Sıradaki kitabım ne olsun diye düşünürken bu yazıyla karşılaşmak beni çok sevindirdi :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...