26 Mayıs 2012 Cumartesi

Varolmayanlar - Doğu Yücel

VAROLMAYANLAR
DOĞU YÜCEL
Doğan Kitap
Aralık 2011, 3. Baskı
440 Sayfa

AFD:
   Bursa Kitap Fuarı'nda Doğu Bey'e imzalatarak aldığımız Varolmayanlar'ı severek okudum. Fantastik edebiyatı pek sevmeyen biri olan beni, oldukça etkileyen bir kitap oldu Varolmayanlar. Çünkü fantastik edebiyat kitaplarının çoğunda olduğu gibi üç başlı dev yaratık, büyücü Gandalf ya da uçan süpürgelerin maceraları yoktu bu kitapta. Ben sevmiyorum işte bilmem ne taşının gizemini çözerken hikayenin sıkıştığı bir anda bilmem ne büyücüsünün özel güçleriyle bir tılsım yaparak hikayeyi ve kahramanı kurtardığı kitapları.

   Tamam Varolmayanlar'da konunun çıkış noktası fantastik, fakat yazar durmadan yeni yeni fantastik öğeler ekleyerek kitabın inandırıcılığını bozmamış. Aksine oluşturduğu muhteşem kurguyla beni kitabın içine o kadar aldı ki, çıkış noktası olan fantastik olaya "neden olmasın?" dedirtti. 

    Kısacası, internette tür olarak fantastik kitap olarak geçen Varolmayanlar'ı, ben içinde fantastik öğeler bulunduran kurgu roman diye sınıflandırırdım. Ve ben bu içinde fantastik öğeler bulunduran kurgu roman türünü çok beğendim. İlk sayfalardan itibaren kitap sardı beni.

Anlatmak istediğimi Doğu Yücel Hürrriyet'e verdiği röportajında kendi kelimeleriyle o kadar güzel anlatmış ki, en iyisi ben susayım, siz Doğu Yücel'den dinleyin.
Yeni romanın “Varolmayanlar”da gerçeklikle fantastik arasında okuyucuyu sürüklüyorsun….
- Yapmaya çalıştığım şey gerçekle fantazi arasında bir denge kurmak. yada onların çatışmasından yeni birşey ortaya çıkarmak. romanın başında bir başlangıç var orda; bir gazete haberinde dünyanın kaosa sürüklendiğin, cehennem gibi bir dünya portresi sunuyor, o dünyayı yaşatıyorum sonra bir anda bir iş adamının rutin hayatına gelip günlüğündeki detaylarla dünyanın nasıl bu noktaya sürüklendiğini ilişkilendiriyorum. Kalemin büyülü olması ve her yazılanın gerçekleşmesiyle hikaye devam ediyor…

Okuyucuya bu romanda ne vermek istedin?
- Hikayelerim çok uçuk fantaziler olmadığı için okuru gerçek hayatla çok rahat ilişkilendirebilir. Okuduğunuz bölümde, çalıştığı işte yada hayattan inanılmaz sıkıntılar çeken Varolmayanlar’ı okuduğunda bunlardan uzaklaşacak “benim gibi düşünen biri biri varmış” diyecek. Ve hayatın her anında küçük hikayeler olduğunu görecek.

   Biraz da kitabın içeriğine değinelim; kahramanımız, ismini bilmediğimiz, iş güç sahibi bir insan. Onu farklı kılan ise günlük rutinleri, sürekli hayattan zaman çalmaya çalışan, uyanması, dişini fırçalaması, giyinmesi, kahvaltısını etmesi... herşeyini saniyelerle hesaplamış bir insan. Aynı anda birden fazla iş yaparak kazandığı saniyelerle mutlu olurken, yaşanan bir aksilik ya da birinin durup dururken kendisini lafa tutmasıyla kaybettiği saniyelere üzülen biri.

   Kahramanımız babasının vasiyetiyle sürekli günlük yazar, olaylar kahramanımızın babasının kalemiyle yazdığı kurgu hikayelerin gerçekleşmesiyle başlar. Kurgu hikayeleri bir bir gerçekleşirken, peşinde birilerinin olduğunu takip edilmeye başlandığını anlar. Kahramanımızı takip edenler; Varolmayanlar, Hayalciler, Sıfırlardır. Kimdir bunlar ve kahramanımızdan ne istemektedirler?




Kitabın Tanıtımından:
   Doğu Yücel'den yaşamı, varoluşu ve düzeni sorgulayan, okuru büyülü bir yolculuğa çıkartan, yeni bir hayalperest manifesto.

   Genç iş adamı babasından kalan antika dolmakalemle bir hikâye yazar. Ertesi gün gazetede, yazdığı hikâyenin aynen gerçekleştiğine dair bir haberle karşılaşır. Kahramanımız bu gizemli olayın nedenlerini araştırırken tarihin en iyi saklanmış sırrını öğrenecek, dünyayı değiştirecek anahtarın tek sahibi olacaktır.

  Yücel, kalemini, sinematografik bir hikâyeyle tekdüze gerçekliğin tam ortasına saplıyor, sihirli bir dünyanın kapısını aralıyor.

Doğu Yücel'in Varolmayanlar'ı anlattığı röportajları: Hürriyet - Okuryazar

26.05.2012 tarihde farklı sitelerde "Varolmayanlar"ın  fiyatı: 

Doğu Yücel Hakkında:
   15 Nisan 1977'de İstanbul'da doğdu. Çocukluğu ve okul yılları İzmir'de geçti. İzmir Amerikan Koleji'nde okudu. 1993-95 yılları arasında Radyo-Aktif'te Hayalet Gemi isimli bir heavy metal programı hazırlayıp sundu. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisat bölümünden mezun oldu.
   "Rüya Çocuk", "Hayalperest" ve "Ölü Sevgiliye Mektup" isimli öyküleri 1997 Gençlik Kitabevi Öykü Yarışması’nda başarı ödülü aldı. 1999’da Nostromo Kısa Bilim Kurgu Hikaye Yarışması’nda "Ölümsüzlüğün Gıcık Sırrı" isimli hikayesiyle başarı ödülü kazandı. 
   Bu hikayeleri de kapsayan "Düşler Kabuslar ve Gelecek Masalları" 2001'de önce Çitlembik yayınları tarafından sonra ise Stüdyo İmge yayınları tarafından piyasaya çıktı. 
   Bir buçuk yıl Non Serviam dergisinde yazdıktan sonra Radikal Cumartesi ve Pazar eklerinde çalıştı. Doğu şu an Blue Jean’de müzik ve sinema yazıları yazıyor. 
   İstanbul Üniversitesi’nde Sinema TV yüksek lisansı yapan Yücel'in ikinci kitabı “Hayalet Kitap” 1 Kasım 2002’de Stüdyo İmge yayınlarından çıktı. 
   "Okul" filminin (2004) senaryosunu yazdı. Filmi Taylan Biraderler yönetti.
   2006'da Taylan Biraderler'in ikinci filmi "Küçük Kıyamet"in senaryosunu yazdı.

Doğu Yücel Kitapları:
1- Düşler, Kabuslar ve Gelecek Masalları (2001) Çitlembik (2002) Stüdyo İmge
2- Hayalet Kitap (2003) Stüdyo İmge
3- Varolmayanlar (2011) Doğan Kitap

7 yorum:

  1. Okunacaklar listesine eklenmistir. Tesekkurler!

    YanıtlaSil
  2. Ben de fantastik edebiyat okumadığım halde, Doğu Yücel'in Varolmayanlar'ını ve Cem Gülbent'in Paradokya'sını listeme eklemiştim. Paradokya'yı aldım, yakında Varolmayanlar'ı da alacağım. Konusu çok ilgimi çekmişti, şimdi siz de olumlu eleştiri yapınca hiç tereddütüm kalmadı. Doğu Yücel'in Hayalet Kitap'ını da merak ediyorum ama baskısı tükenmiş malesef. İnşallah yakında tekrar yayınlanır. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Paradokya'yı bir inceleyim o zaman.
      Bu arada Hayalet Kitap'ın yeni baskısı Temmuz ayında çıkacakmış.

      Sil
  3. Bak ben severim fantastik kitapları.Tanıtım gayet net olmuş.Bir okumalı o halde,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba :) Varolmayanlar’ın ve Hayalet Kitap’ın yazarı Doğu Yücel’in baskısı tükenen ilk kitabı Düşler Kabuslar ve Gelecek Masalları’nın basılması için yayınevine mail gönderiyoruz.Katılırsanız çok seviniriz ama sakın sadece katılmakla kalmayın basıldığı zaman okuyun lütfen o zaman biz hayalperestler çok daha mutlu olucaz.Teşekkürler :) Etkinliğimiz için buradan : https://www.facebook.com/events/166518160183658/?fref=ts

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...