31 Aralık 2011 Cumartesi

Mino'nun Siyah Gülü - Hüsnü Arkan

MİNO'NUN SİYAH GÜLÜ
HÜSNÜ ARKAN
Kırmızı Kedi Yayınları
Ekim 2011 1.Basım
252 Sayfa
MRW:
   Mino’nun Siyah Gülü Hüsnü Arkan’ın 6. romanıymış, benimse okuduğum ilk romanı. Yazar 12 Eylül’ü konu almış kitabında, bir ailenin aşklarıyla, kavgalarıyla, iç sesleriyle dolu dramını anlatmış. Kitabın en güzel taraflarından biri iç içe 2 ayrı aşkı anlatması. Kahramanlardan biri kitaba adını vermiş olan Mino, yani Münevver. O zor yıllarda küçük bir kasabada, kendi kararlarıyla, kendi doğrularıyla sadece kendi için yaşayan bir kadın Mino.

   Kitap ortalama 5-6 sayfadan oluşan bölümlerle kahramanların ayrı ayrı ağızlarından yazılmış. Başka bir özelliği de olayları kadınların gözünden anlatması.

   Romanda sıkça geçen Mino’nun mektupları o kadar güzel ve anlamlı ki.. Ne kadar farklı ve özel biri olduğunu kanıtlıyor bize. Kitap bittikten sonra da o kısacık ama derin anlamlar yüklü mektuplarına bir kez daha göz atmadan edemedim.

   Kitabın arkasında bir de CD var 5 Mayıs isimli. Hüsnü Arkan sanatçı yönünü de küçük bir hediyeyle bize sunması çok hoş bir sürprizdi.

Kitaptan Notlar:
   "… Kulaklarını aç yengecim beni dinle; ben aşık oldum… çok az şey söyleyeceğim; çünkü ben aşık oldum… Ben daha çok gencim, biliyor musun? Bugün 25 yaşıma bastım. Sen Eylül renklerini bilir misin? Onlara basar gibi bastım. Renklere basınca değişirler bunu bilir misin? Örneğin benim üstüme biri basarsa cağırtlak rengi olurum. Bir yaprağa basarsan, o yaprak hışırt rengi olur… gözlerimi alabildiğime açıyorum; bunları göreyim diye… peki görebiliyor muyum? Hayır! Çünkü ben ne rengiyim? Şu sıralar aşk rengiyim…"

   "Bir insan nasıl sevebilir ki? Bunun bir kuralı var mı? Kitaplardan öğrenilebilir mi? Yanlış sevdiğimde kabahat mi işlemiş olurum? Beni cezalandırır mısınız?"


Kitabın Tanıtımından:
   Tayin emrim üç ay sonra çıktı. Emri aldığım günün sabahında Hasan'ı astılar. İnfaz gecesi uyumamıştık. Babam, Nuri Amca, annem ve ben, salondaki masanın çevresinde oturuyorduk. Pencerenin önündeki çıplak akasyaya konmuş suskun, korunmasız kış serçeleri gibi... Radyoyu açmıştık; bir haber bekliyorduk... Annem sık sık mutfağa gidip ağlıyordu. Nuri Amca, kımıldamaksızın önüne bakıyordu. Elleri dizlerinin üstündeydi. Omuzları çökmüştü... Konuşmuyorduk. Birbirimizin yüzüne bakamıyorduk. İnsan, sonuna kadar umutlu olabiliyor. Umut bir çare değil ama galiba çareden daha büyük bir şey.
   1960'lı yıllarda bir Ege kasabasında başlayan yasak bir aşkla 12 Eylül'ün hemen öncesinde gelişip darbenin ardından pek çok kişiyle paylaşılan bir kaderle son bulan kırık bir aşk: iki katmanlı bu romanın iç içe geçen iki farklı hikâyesi. Mücadeleleriyle, inançlarıyla, haklılıkları ve yenilgileriyle bütün bir kuşak ve darbelerden, idamlardan geçen, yarım kalan hikâyelerle 2000'li yıllara uzanan yakın tarihimiz. Siyasi bir ortamın içinde filiz veren aşklar, yeşeren duygular, yarım kalan umutlar.
   Hüsnü Arkan, 60'lı yıllardan başlayarak, özellikle 12 Eylül döneminin acıtan sayfalarına bir ailenin kadınlarının gözünden bakıyor.



http://www.maxkitap.com: 11,73 TL
http://okuoku.com: 11,90 TL
http://kitapyurdu.com: 12,25 TL
http://dr.com.tr: 12,99 TL

http://netkitap.com: 14,00 TL
http://idefix.com: 14,88 TL
Hüsnü Arkan Hakkında: 1958 yılında Kınık'ta dünyaya geldi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nden mezun oldu, yazıyla ve müzikle ilgilenmeye başladı. 1985 yılında gittiği Amsterdam'da 8 yıl kaldı, kurduğu müzik grubuyla Avrupa'nın birçok kentinde konserler verdi. 1991'de Bir Yalnızlık Ezgisi isimli solo albümünü yayımladı. Nadir Göktürk ile birlikte 1993'ten bu yana çıkan Ezginin Günlüğü albümlerinin mimarlarından oldu. 2010 yılında Ezginin Günlüğü grubundan ayrıldı ve 2011 yılında "Solo" isimli yeni bir albüm yayımladı.

 Hüsnü Arkan Kitapları:
1.Ölü Kelebeklerin Dansı - Metis Yayınları
2.Menekşeler, Atlar ve Oburlar - Om Yayınevi
3.Uzun Bir Yolculuğun Bittiği Yer - Yapı Kredi Yayınları
4.Uyku - İthaki yayınları
5.Hiçe Doğru - Seyhan Kitap
6.Mino'nun Siyah Gülü - Kırmızı Kedi Yayınları

3 yorum:

  1. çok güzel bir yorum , heme elime geçze de okusam diye düşndüm, düşündüm, düşündüm...

    YanıtlaSil
  2. :) sevgili kitap eylemcisi :)
    sizi sık sık misafir etmek ve yorumlarını okumak çok hoşuma gidiyor.

    kitap en kısa zamanda elinize geçer umarım, belki de yeterli sözler söyleyemedim Mino'nun siyah Gülü için, belki 12 Eylül bize biraz daha uzak olduğu içindir, gerçi yazar da tam olarak 12 Eylül'ü anlatmıyor. ama sonuçta güzel bir romandı zaten ben en iyi 100 romanın içinde görmüştüm kendisini hoşuma da gitti. Karakteri olan bi kitap olduğunu düşünüyorum.

    sağlıklı, mutlu bir yıl dilerim :)

    YanıtlaSil
  3. Okuduğum en güzel romanlardan şüphesiz. Hüsnü Arkan'ın dili oldukça başarılı.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...