26 Aralık 2011 Pazartesi

Canan Tan Kitapları



En Son Yürekler Ölür
Canan Tan
Altın Kitaplar
Temmuz 2009 14.Basım
424 Sayfa

Yüreğim Seni Çok Sevdi
Canan Tan
Altın Kitaplar
Nisan 2007 6.Basım
480 Sayfa
İz
Canan Tan
Altın Kitaplar
Mart 2011 1.Basım
400 Sayfa

MRW:
   Elimde 3 tane Canan Tan romanı var bende okuma sırasına göre yorumluyorum hepsini. İlk şunu söylemeyim ki Canan Tan mutsuz sonları seven bir aşk romanı yazarı. Gerek okuduğum gerekse duyduğum romanlarının konularından biliyorum. Yazdığı romanların sonunda bir hüzün, acı, keder hep oluyor, ama yazarın dili çok akıcı, okuyucu kitabı elinden bırakamıyor bir türlü. Benim okuduğum 3 romanın kadın baş kahramanları hep çok başarılı, iyi akademik eğitim görüp en iyi yerlere gelen ve ailelerinin refah düzeyi yüksek olan kadınlar ama duygusal açıdan hep bir eksiklikleri var. Yazar bunu günümüz Türk kadınlarının erkekler kadar sahip olduğu eğitim hakkı ve kariyer hayatının önemini vurgulamak için mi yoksa bir kadın olarak hemcinslerini görmek istediği en iyi konum dolayısıyla mı yapıyor bilemiyorum belki de sadece denk geliyordur.

   Bir de Canan Tan kitaplarının en sevdiğim özelliği adı geçen şehirler hakkında tam bir tur rehberi bilgisi vermesi. Daha önce oraya hiç gitmeyenler bile gitmiş kadar oluyor neredeyse, gidenler için ise anılar yeniden canlanıyor gözlerinde.


En Son Yürekler Ölür
   Canan Tan’la ilk tanışmam “En Son Yürekler Ölür” romanıyla oldu. Roman’ın en can alıcı yeri kuşkusuz kiraz kırmızısı spor arabayla yapılan yaklaşık 1 saatlik Kuşadası-İzmir yolculuğu, çünkü olayların akışı tamamıyla değişiyor. Şu an günümüzde çok önemli yeri olan organ nakli konusu kitaba hakim oluyor bir anda. Fakat burada söylemeliyim ki bundan sonra olaylar bilindik ucuz bir Türk filmi senaryosuna dönüşüyor neredeyse.. Hele kitabın bir süre sonra kesinlikle tahmin edilen kaçınılmaz sonu hiç de gerçekçi olmuyor okuyucunun gözünde.   
Kitaba Verdiğim Puan: 7


Yüreğim Seni Çok Sevdi
   Ve yine 2. gün bitmeden sonuna geldiğim kitaplardan biri daha, “Yüreğim Seni Çok Sevdi” 3’ünün içinde en sevdiğim. Son sayfalara geldikçe kızdığım, bitmesini hiç istemediğim nadir kitaplardan. Birbirine yeterince sıkı tutunamayan, ailelerini aşklarının önüne geçiren aşıkların trajik sonu..

  Okurken devamlı kızdığım Aslı, üzüldüğüm, arada kalan zavallı Murat.. Yine ince detaylarla anlatılan Amerika şehirleri, Bursa tanıtımı, inanılmaz güzel Nazım Hikmet şiirleriyle Murat’ın aşk itirafları, kocaman kalbi ve hiç bitmeyen aşkı, Aslı’nın anlamsız inadı ve saçma davranışları..

   Burada söylemeden edemeyeceğim Bursalı olan eşimin ilk gidişimizde beni de gezdirmiş olduğu yerleri bu kitapta Bursalı Murat’ın rehberliğinde yeniden keşfetmem, ayrıca eşim ve Murat’ın ortak yanı olan edebiyat bu kitabı sevmemim başka sebeplerindendi.
---Kitabı Okuyanlar İçin Mini Test--- 
Kitaba Verdiğim Puan: 9


İz
   Elimdeki 3. ve son kitap, Canan Tan’ın da son kitabı olan “İz”. Yüreğim Seni Çok Sevdi’den sonra büyük heveslerle aldığım ve malesef hayal kırıklığına uğradığım kitaptır.

   İsmiyle hiç bağdaşmayan bir “Baba-Kız” hikayesi. Baba mesleğini devam ettiren ama babasıyla küs ayrılan Verda’nın, babasının ölüm sebebini araştırmasını, izini sürmesini ve çok önemli bilgilere ulaşmasını konu alan bir kitaptır İz. Fakat sorun şu ki, kitaptaki diğer karakterler tarafından da defalarca Verda’nın bir iz sürdüğünün üzerine basılsa da( okuyucu resmen buna inandırılmak istenmiş)  aslında her şey Verda’nın hiçbir şey yapmasına gerek kalmadan kendiliğinden olmuştur. Kurgu çok zayıf, bence bu kitap Canan Tan’ın dedektif roman denemesinin başarısız bir örneği. Yine diğer kitaplarda olduğu gibi kadın karakterin ailesi çok zengin, kadın çok başarılı, zengin birisiyle evli ama bu seferde kocasıyla mutsuz. Bunlar bilindik Canan Tan ama diğer intihar, dava, iz, olaylarının kurgusu bile yok ortada. Bazen olaylar nerde başlıyor takip bile edilemiyor, sanki havadan gelmiş.Yazarın kafasındaki olay örgüsü sayfalar ilerledikçe çocuk kandırırmışçasına okura veriliyor. Hele sonu; yazılan 392 sayfa, son 3 sayfada üstün körü bağlanmış her şey havada kalmış. Hiçbir tat alamadım doğrusu.
Kitaba Verdiğim Puan: 4


01.03.2012 tarihinde farklı sitelerde kitapların fiyatları:
En Son Yürekler Ölür     Yüreğim Seni Çok Sevdi               İz
NetKitap:      15.20 TL             19,20 TL                       14,40 TL
DR:               15.49 TL             17,99 TL                       13,49 TL
HepsiBurada: 18.01 TL           Tükenmiş                        15,44 TL
Okuoku:        16.80 TL            17,60 TL                        14,40 TL
Kitapyurdu:    16.80 TL            19,20 TL                        14,40 TL
Pandora:        16.80 TL            19,20 TL                        14,40 TL
İdefix:            17.85 TL             20,40 TL                       15,30 TL

Canan Tan Hakkında: Ankara'da doğan yazar Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi mezunudur.
   Değişik edebiyat türlerindeki yarışmalarda birçok derece ve ödül aldı. Yeni Asır (İzmir) Gazetesi'nde köşe yazarlığı yaptı. Milliyet Pazar'da, güncel olayları esprili bir dille yorumlayan yazıları yayımlayan Can; Mimoza dergisinde Çuvaldız, Kazete adlı kadın gazetesinde Kazete-Mazete adlı köşelerde yazılar yazdı. İlk romanı Piraye 2003 yılında yayımlandı.





Canan Tan Kitapları:
1. Piraye - Roman - Altın Kitaplar
2. Eroinle Dans - Roman - Altın Kitaplar
3. Türkiye Benimle Gurur Duyuyor - Mizah Öyküleri - Altın Kitaplar
4. İster Mor, İster Mavi - Mizah Öyküleri - Altın Kitaplar (Aziz Nesin Gülmece Öykü Ödülü)
5.Sol Ayağımın Baş Parmağı - Altın Kitaplar (Rıfat Ilgaz Gülmece Öykü Yarışması Birincilik Ödülü)
6. Çikolata Kaplı Hüzünler - Öykü - Altın Kitaplar
7. Sokaklardan Bir Ali - Roman - - Altın Kitaplar (İzmir Büyükşehir Belediyesi Çocuk Romanları Ödülü)
8. Oğlum Nasıl Fenerbahçeli Oldu - Mizah Öyküleri - Bu Yayınevi
9. Fanatik Galatasaraylı - Mizah Öyküleri - Bu Yayınevi 
10. Beşiktaş'ım Sen Çok Yaşa - Mizah Öyküleri - Bu Yayınevi
11. Sevgi Yolu - Çocuk Öyküsü - Altın Kitaplar 
12. Arkadaşım Pasta Panda - Çocuk Öyküsü - Bu Yayınevi (İzmir Büyükşehir Belediyesi Çocuk Öyküleri Ödülü)
13. Sokakların Prensesi Şima - Çocuk Öyküsü - Bu Yayınevi 
14. Beyaz Evin Gizemi - Çocuk Romanı -  Altın Kitaplar
15. Ah Şu Uzaylılar - Çocuk Romanı - Bu Yayınevi 
16. Sevgi Dolu Bir Yürek - Çocuk Romanı - Gendaş Yayınları
17. Yolum Düştü Amerika'ya - Gençlik Romanı - Altın Kitaplar
18. Aşkın Sanal Halleri - Öykü - Altın Kitaplar
19. Söylenmemiş Şarkılar - Öykü - Altın Kitaplar
20. En Son Yürekler Ölür - Roman - Altın Kitaplar 
21. İz - Roman - Altın Kitaplar 
22. Issız Erkekler Korosu - Roman - Altın Kitaplar

14 yorum:

  1. canan tanın bu üç romanını da okudum. anlatımı sade, her kesimden okuyucunun anlayabilmesi için güzel bir şey bu. ancak her romanında karakterler birbirine o kadar benziyor ki, hepsi kültürlü, hepsi nazım hikmet şiiri hayranı. galiba yazar biraz da kendi zevklerini ve kendini anlatıyor okuyucuya. biraz değiştirse iyi olur ve her kitapta beni ağlatır, beni ve birçok kişiyi. hüzünlü sonları seviyor yazar.
    iz romanını ben de beğenmedim, sonunu bulamamış gibiydi, roman birden kesilir gibi geldi bana.

    YanıtlaSil
  2. Üç romanını da okumuş biri olarak söylüyorum , çok doğru tespitlerde bulunmuşsunuz.Evet yazar gerçekten mutsuz sonları seviyor, bunu benim de mutsuz sonları sevmem ve canan tanı bu yüzden okuyor olmam olasılığıyla karşılaştırıyorum.Gerçekten doğru ben de hem mutsuz sonları hem de Canan Tan'ı severim, paylaşım için teşekkürler.
    Bir teşekkür de beni takibe aldığınız ve kitapokuyoruzdan beri izlediğiniz için, beni çok mutlu ettiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canan tan ile yeni taniştım çok sevdigim bir arkadaş sayesinde .gerçekten de mutsuz sonları çk seviyor umarım onun hayatında sonlar mutlu bitiyordur...

      Sil
  3. Güzel bir yazı olmuş. zamanında bir internet sitesinden En Son Yürekler Ölür'ün ilk bir kaç bölümünü e-kitap şeklinde göndermişlerdi. Sanırım tanıtım içindi. Ben de okumayı denemiş ama ilk bir kaç sayfadan sonra sıkılıp bırakmıştım. Çok şey kaybetmemişim sanırım :) Denk gelirsem Yüreğim Seni Çok Sevdi'yi deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. yazımı beğendiğinizesevindim, teşekkür ederim :) Umarım bir gün denk gelir, Yüreğim Seni Çok Sevdi'yi zevkle okuyacağınıza eminim. :)

    YanıtlaSil
  5. İz harıc tum diğer 2 kitabını da büyük bir hevesle defalarca okudum. Ayrıca Piraye 'de çok iyi bir kitaptır. Yine klasik Canan Tan kitaplarından biridir. Okumanızı öneririm.

    YanıtlaSil
  6. piraye uzun zamandır peşinde olduğum bir kitap :) yakında alacağım evet çok güzelmiş herkes öyle söylüyor, tavsiyeniz için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. İz romanı canan tan a yakışmamış.Aceleye getirmişcesine yazılmış bir kitap olarak düşünüyorum.Sonunda tam anlamıyla hüsrana ugradım.Aslında bi son olduguda söyleyenemez çünkü sonu getirilmemiş,olayların cogu askıda bırakılmıs.Umarım yeni kitabında bu tür saçmalıklar olmaz !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum. "iz" tek kelimeyle olmamıştı :( hayal kırıklığıydı..

      Sil
  8. Bu kitapları ben de okudum.Canan Tan sevdiğim bir yazar.Paylaşım çok faydalı olmuş.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek.. ben teşekkür ederim. bu arada hoşgeldiniz. yakın zamanda bloğunuza geleceğim :)

      Sil
  9. Evet mutsuz sonlar.. Sevdiğimi söyleyemeyeceğim evet mutsuz sonları sevmem ..Hüzün verir insana hele de CANAN TAN gibi yazarların kitabını okurken yaşıyormuşçasına etkilendiysen eğer işte o zaman kitabın acı sonuyla karşı karşıya geldiğimde içimde bi boşluk olduğundan mı yoksa o kahramalardan birini kendim mişim gibi kapılıp o hüznü paylaşmamdan olsa gerek belkide ...hep acı veriyor bana ve gözyaşlarımı tutamıyorum..YÜREĞİM SENİ ÇOK SEVDİ..EN SON YÜREKLER ÖLÜR..EROİNLE DANS VE PİRAYE ..Hepsinde umarsız gözyaş ve hüzün..tek kelimeyle başarılı bulduğum eserler ..kalemine sağlık CANAN TAN bizi bu eşsiz romanlarında yaşattığın ve kendimizden birşeyler bulmamızı sağladığın için TEŞEKKÜRLER..

    YanıtlaSil
  10. Canan Tan ve kitaplarını pek severim .Piraye'yi okumayı çok istesem de bir türlü nasip olmadı nedense. İz'e de daha sıra gelmedi bakalım ben neler düşüneceğim o kitapla(;

    YanıtlaSil
  11. Ben Canan Tan'ın kitaplarından başka hiçbir kitabı sonuna kadar bitirmedim onun kitaplarına bayılıyorum ne kadar hüzünlü olursa olsun ne kadar karakterler birbirine benzer olursa olsun çok zevkli okuması ayrıca çokta sürükleyici

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...