13 Mart 2015 Cuma

Kızım Olmadan Asla - Betty Mahmudi

KIZIM OLMADAN ASLA
Orijinal Adı: Not Without My Daughter 
BETTY MAHMUDİ
Çevirmen: Hale KUNTAY
Varlık Yayınları
1995, 16. Baskı
(Orijinal İlk Basım 1986)
328 Sayfa

MRW:
  Ben liseye giderken bu romanı sınıfımızda ben hariç neredeyse herkes okumuştu. Bana okumak sıra gelmedi maalesef. Daha sonraki yıllarda okumak istediğimde ise ne kütüphanelerde bulabildim ne de kitapçılarda. Kitapçılarda tükenmişti ve yeni basımı olmuyordu. Kütüphanelerde ise hep başkası okuyor görünüyordu ve geri gelmiyordu… Evlendikten sonra bile eşimle bir süre izini sürdük, sonunda Ankara’da bir sahaf gezerken tozlu raflarda görüverdik bu ulaşılmazı zor kitabı! Şimdi sanıyorsunuz ki hemen okudum :) hayır, iki sene de evde süründü! şimdi okudum ve bayıldım.. Daha önce bu tarz bir kitabı okuyup çok beğenmiş ve yorumlamıştım, şimdi düşünüyorum da bu romanın yanında diğerleri neredeyse ucuz birer kopya gibi. (çünkü bu konuda yayımlanan ilk kitap “Kızım Olmadan Asla” )

  Kapak resminden de anlaşılacağı gibi konu bir Arap ülkesi olan İran’da geçiyor.  Ülkeye girdikten sonra bir daha çıkamayan anne ve kızın öyküsü anlatılıyor kitapta. Kadın ve çocuk Amerikan vatandaşı fakat İran'a adım attıktan sonra artık İran kanunları geçerli oluyor ve kadın neredeyse tüm haklarını yitiriyor, tek söz sahibi kocası oluyor. Pasaportu ve kimliği de elinden alınan kadın için tabir-i caizse cehennem gibi bir hayat başlıyor.

  Romanın hâlihazırda çekilmiş bir filmi de bulunuyor. Fakat maalesef ayrıntılara girilmemiş, hatta kısa kesmek için bir yerde kitapta kilit isim rolünde olan adama yer verilmemiş, kadının daha önceden tanıştığı başka bir adama yüklemişler rolünü, onun üzerinden kısaca konuyu bağlamışlar. Kitaptaki tadı asla vermiyor.

  Kızım Olmadan Asla da artık benim için hızla arkadaşlara okumaları için verilecek ödünç kitapların arasına giriyor.

Kitabın Tanıtımından:
  Kızıyla birlikte Tahran'da kocası tarafından tutsak edilen Amerikalı kadının, bu ülkeden kurtulmak için verdiği umutsuz savaşım... İbret alınması gereken bir belgesel...


tilkikitap.com
Betty Mahmudi Hakkında:
  Hemşire olarak çalışırken, Amerika'da İran asıllı bir doktorla evlenmişti. Ailece; sadece tatil amaçlı olduğu söylenerek gittikleri İran'da, eşi tarafından kızı Mehtap'la tutsak edilip, acı dolu günler yaşadıktan sonra, Amerika'ya dönmeyi başardı. İran'dan; kızıyla birlikte kaçışlarını dile getirdiği 'Kızım Olmadan Asla! adlı eseri, birçok dile çevrildi. Kitabın satışından 2 milyon dolar kazanan yazar; bu para ile, çocukları kaçırılmış ailelere yardım için, bir fon kurdu. Her yıl kayıp çocuk ailelerinden yüzlerce mektup almakta olan yazar, şifası zor bir hastalığa yakalanan kızıyla birlikte, halen Amerika'da yaşamakta.
Kaynak:KitapOkuyoruz

Betty Mahmudi Eserleri:
Kızım Olmadan Asla
Çocuk Sevgisi Uğruna

13 yorum:

  1. yorumlarınızı beğeniyorum çok detaya inmeden konu hakkında yani kitabı niçin almalıyım aldığımda ne okuyor olacağım ? sorularına yanıtlar bulabiliyorum bende genelde yorumlarımı o şekilde yazmaya gayret ediyorum emeğinize sağlık konusu güzelmiş edinmek istedim bende.bu zamana kadar hep görmüş ama hiçaraştırmamıştım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazılarımızı beğenmenize çok sevindik, takdiriniz için çok teşekkürler :)
      bu kitabı bulabilirseniz beğeneceğinize eminim. dediğim gibi bu tip yazılmış başka romanlarda var ama Kızım Olmadan Asla kesinlikle açık ara önde !

      Sil
  2. Bu kitabı okuyalı uzun zaman olmasına rağmen hala hatırlıyorum çünkü gerçekten çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  3. Lise yıllarındayken Zana Muhsen'in Annemi Bir Kaz Daha Görsem kitabından sonra aynı dönem Kızım Olmadan Asla'yı okumuştum. Bu iki kitabı hep birlikte anarım nedense. Etkileyici, okurda iz bırakan kitaplardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz söyleyince hatırladım, evet bu kitabı hatırlıyorum ben de yıllar önce okumuştum sanırım ' Annemi Bir Kez Daha Görebilsem' .. Katılıyorum ikisi de çok etkileyici hatta tüyler ürpertici..

      Sil
  4. Not aldım bende teşekkürler !

    YanıtlaSil
  5. filmi izlemiş çok da etkilenmiştim.. ben gerçek hayat hikayelerini çok seviyorum. ayrıntılar için okumak lazım kitabı.. paylaşıma teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. demek önce filmini izlediniz, kitabı okuma imkanınız olursa ne çok şeyin atlanmış olduğunu göreceksiniz. film başarılı sayılabilir ama yazar kitapta kesinlikle daha çok şey anlatmış ve inanın bana çok daha etkileyici.

      Sil
  6. Bu kitabı sevenler devamı olan Çocuk Sevgisi Uğruna'yı da okuyabilirler.

    YanıtlaSil
  7. Bu kitabı okuduğumda daha 13 yaşındaydım ve o kadar çok etkilenmiştim ki, tüylerim diken diken olmuştu. Kaçış macerasında soluğumu tutmuştum adeta. Kadına yapılan şiddet içime işledi. Kitapları, filme tercih ediyorum.

    YanıtlaSil
  8. Bu kitabı çok sevdim ortaokulda öğretmenim hediye etmişti.çok ciddi beğendiğimi hala etkisinde olduğumu soyluyorum

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...