11 Temmuz 2012 Çarşamba

Hitler Oyuncağımı Çaldı - Judith Kerr

HİTLER OYUNCAĞIMI ÇALDI
JUDITH KERR
Doruk Yayınları
Orjinal Adı: Als Hitler das rosa Kaninchen stahl
Çevirmen: Hasan KIYAFET
Nisan 2000, 2. Baskı
216 Sayfa
AFD:
   Bilmiyorum daha önce de söyledim mi? İkinci Dünya Savaşı ile ilgili yazılan kitapların dikkatimi çektiğini. O zamanı, o acıları yaşayanları anlamaya çalıştığımı. Savaşı ve savaşın etkilediği insanların yazdıklarını okurken hem üzülüyor hem de güçlü olmanın insanlarda nasıl bir kötülük hissi uyandırdığını içimden bir şeyler koparak okuyorum. Bu kitabın ismine de internette bu dönemle ilgili yazılan kitapları araştırırken rastlamıştım.

   Hitler Oyuncağımı Çaldı'da; babası ünlü bir Musevi yazar olan Anna ve ailesinin gerçek hikayesi anlatılıyor.  Almanya'da Hitler'den önce huzurlu bir dönem yaşanırken, Nazi propagandasının artması ve Hitler'in seçimi kazanacağı anlaşılıması üzerine Anna ve ailesi, can güvenlikleri için Almanya'yı terk etmek zorunda kalır. 

   Evlerini, oyuncaklarını ve geçmişlerini ardlarında bırakarak İsviçre - Fransa ve İngiltere rotasında devam eden hayatta kalma mücadelelerini Anna'nın izlenimlerinden takip ediyoruz.

   Çeviride biraz problem olduğunu düşünsem de ben kitabı zevkle okudum. Kitap bir anda bitince şaşırdım fakat araştırınca kitabın 'Barış Gelene Dek' ve 'Bir Aile Karşılaşması' adlı devam kitapları da olduğunu öğrendim. İnternette satışlarını bulamadım, artık sahaflarda şansımızı deneyeceğiz.


Altı Çizilesi: 
Francine, oyuncaklarını dökdükçe döküyordu.
- Sizinkilere ne oldu?
Max içlendi:
- Tümünü uzaklarda bırakmak zorunda kaldık... Sanırım onlarla şimdi Hitler oynuyor... sf:153

İnsanları tanıdıkça, hayvanları daha çok seviyorum. sf: 176

İlginç bir şey dedi. İnsanın herkesten çok üzüntüsü varken, herkesten daha neşeli görünmesi' sf: 176

Neden korkuyorsun kızım?
-Kendimi gerçek bir mülteci, sığıntı hissetmemden, dedi ve hıçkırıklara boğuldu. sf: 202

Kitabın Tanıtımından: 
" -Tüm bunlar Naziler yüzünden. Eğer zavallı Pampel'im Almanya'yı terk etmek zorunda kalmasaydı Zürih gölünde boğlumayacaktı. Bütün herşey O korkunç adam Hitler yüzünden oldu.

- Göçmenlerden bazıları İngiltere'deki filmlerde iş bulmuşlar. Eskiden varlıklı olan kimileri ise, evlere temizliğe gidiyorlarmış. Tanınmış bir profesör tutuklanıp toplama kampına gönderilmiş.

- Naziler onları köpek kulübesine zincirliyormuş. Köpek kulübesi toplama kampının tam ortasındamış. Orada bağlı olan profesör her gelip geçene havlamak zorundaymış. Önünde bulunan çanağına atılan kırıntılara eliyle dokunması yasaklanmış ve çanaktaki yiyecekleri ağzı ve diliyle yemek zorundaymış.


   Her yıl yeni bir ülkede, yeni bir dille, yeni baştan başka bir okula başlayan çocuk düşününüz. Eski arkadaşlarını unutmak, yeni arkadaşlar edinmek zorunda olan bir çocuğun, göçmen birisi olarak yerli çocukların oyununa katılabilmek uğruna verdiği inanılmaz sınavlar, güçlükler ve bir çocuğun gözüyle faşizmin yargılanması... Hitler Oyuncağımı Çaldı faşizmin yargılanmasıdır. Judith Kerr'in bu yapıtı, Almanya'da en çok satan kitaplar arasındadır. Yazar, faşizmin yargılanmasını 'Barış Gelene Dek' ve 'Uzaklardaki Küçük Kız (Bir Aile Karşılaşması)' kitaplarıyla sürdürüyor.


11.07.2012 tarihde farklı sitelerde "Hitler Oyuncağımı Çaldı"nın  fiyatı:
http://www.hepsiburada.com 5,23 TL
http://www.okuoku.com 6,40 TL
http://www.limonkitap.com 6,40 TL
http://www.idefix.com 6,80 TL
http://www.pandora.com.tr 7,60 TL

Judith Kerr Hakkında:
    'Judith Kerr' 14 Haziran 1923 tarihinde Berlin'de doğdu. Dokuz yaşındayken 1933 yılında anne ve babası ve kardeşi ile birlikte Hitler Almanya'sından kaçtı. Babası bir tiyatro eleştirmeni ve seçkin bir yazardır. Judith ve ailesi, 1936 yılından İngiltere'ye varana kadar, İsviçre ve Fransa'da yaşadı. Judith, onbir farklı okullara gitti savaş sırasında Kızıl Haç için çalıştı. Yazarlık, çocuk kitaplarına illüstratörlük ve BBC kanalında senaristlik yaptı.

Judith Kerr Kitapları:
1. Hitler Oyuncağımı Çaldı
2. Barış Gelene Dek
3. Bir Aile Karşılaşması

12 yorum:

  1. üzerinde çok kitap yazılan, filmleri sıkça yapılan konulardan 2. dünya savaşı ve Hitler.... ancak okumak ve izlemek de bir o kadar ilgi çekici.. bakış açısını ve kitabın adını çok beğendim.. paylaşımınıza teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihin o karanlık sayfalarını öğrenmek adına daha çok okumalıyız herhalde.

      Sil
  2. İkinci dünya savaşı ile ilgili kitapları bende çok beğeniyorum, yaşananlar gerçekten içler acıı, açlık, yoksulluk, tecavüzler... Bugüne baktıkça ne kadar şanslıyız demeden edemiyor insan.

    Bu arada D&R indiriminden ben sadece iki kitapçık alabildim:((
    En iyilerin hepsi tükenmiş ama orada çalışan bir arkadaşım sağ olsun indirimde olan kitapların listesini verdi bana gelirse ayırırım dedi ama artık şansıma diyelim:((

    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok şanslıyız.

      Birisi liste mi dedi? Çok şanslısınız hangi kitaplar var diye internette paylaşılan her fotoğrafı araştırıyorum. Bulduklarımızla bir liste yaptık fakat toplam 70-80 kitap toparlayabildik. Biz de görebilir miyiz ki o listeyi acaba? :)

      Sil
    2. Bu konu ile ilgili (mailinize) en kısa zamanda size dönüş yapacağım:)

      Sevgilerle..

      Sil
    3. İşte bu çok güzel bir haber :)

      Sil
    4. bana da mail atar mısınız biriniz? :)oylesinebiri66@yahoo.com

      Sil
  3. Bence de dnr listesini alalım:)
    Kitap güzele benziyor ama sanırım pek okunmayan bir kitap ki devam kitapları kitapçılarda yok..İlginç..
    "Francine, oyuncaklarını dökdükçe döküyordu.
    - Sizinkilere ne oldu?
    Max içlendi:
    - Tümünü uzaklarda bırakmak zorunda kaldık... Sanırım onlarla şimdi Hitler oynuyor... sf:153" Güzelmiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu durum yayınevinden dolayı da olabilir diye düşünüyorum.

      Sil
  4. Ben de İkinci Dünya Savaşı dönemlerini okumayı çok seviyorum. O döneme dair okuyup da uzun süre etkisinden çıkamadığım bir kitap vardı. Okumadıysanız size tavsiye edeyim.
    Yahudi Sevgili / Jenna Blum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumamuştım, not aldım. Tavsiye için teşekkürler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...