22 Temmuz 2012 Pazar

Beyaz Kitaplık Haftalık Mecmua'da tanıtıldı


   Yeni Asır Tv'de yayınlanan Haftalık Mecmua (Kültür/Sanat) programında kitap blogları konusu incelenmiş ve aralarında bizim de olduğumuz birkaç bloga yer verilmiş.

   SuaryaDan blogunun sahibi Derya Hanım'ın sayesinde bundan haberimiz oldu. Fakat programın tekrarlarını izlememize rağmen o bölüme denk gelemeyince, programın yapımcılarından Engin Tatlıbal Bey'le iletişime geçtik. Sağolsun bu bölümü Youtube'a yükleyerek izlememizi sağladı.

   Edebiyat/kitap blogu olarak farkedilmek gerçekten gururumuzu okşadı. Severek takip ettiğimiz Kitap Notları, Kitapla Dans ve Kitap Delisi Gizem'e de yer verilmiş.

   "Bakalım bloglar bağımsızlığını koruyabilecek mi?" diye bir soruyla konuya son vermişler. Bizce blog yazmanın en önemli özelliklerinden biri de bağımsız olması, kimseye hesap verme ya da kimsenin istediği şekilde yazmak zorunda değiliz. Ne hissediyorsak onu dile getirebiliyoruz. Bu yüzden bizce bağımsızlığımızı koruyamadığımız zaman inandırıcılığımızı ve samimiyetimizi yitiririz.

    Haftalık Mecmua Yeni Asır TV'de Cumartesi günleri 13.30'da ekrana geliyor. Engin Tatlıbal edebiyat, Halil Fincan spor, Birkan Yüksel sinema, Erman Azar ise müzik üzerine bilgiler aktarıyor.

    Yeni keşfettiğimiz bu güzel programın yeni bölümlerini merakla bekliyoruz.

   Haftalık Mecmua'yı twitterdan takip etmek için: https://twitter.com/haftalikmecmua

36 yorum:

  1. "İşte blog dediğimiz bu!" demişler. Çok sevindim adınıza. Nice nice böyle güzel tanıtımlara.. :))

    YanıtlaSil
  2. tebrik ederim sizin sayfanızı ekranlarda görmek ayrı bir keyif oldu. nice başarılara Çanakkale li aile:)

    YanıtlaSil
  3. gerçekten çok mutlu oldum sizin adınıza . Sanırım tüm blogcular adına da mutlu olsun . Bu güzel yorumları için teşşekür ediyorum Haftalık Mecmua ekibine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşeekkür ederiz.
      İleride blogların sesinin her mecrada daha fazla duyulacağına eminim.

      Sil
  4. Çok güzel bir haber.Edebiyat bloglarına gerekli saygının verilmesi çok hoşuma gitti.Başarılarınızın devamını dilerim.Harika bir haber gerçekten:)Severek takip ettiğim blogları tv den izlemek de çok eğlenceli oldu:)

    YanıtlaSil
  5. tebrik ederimm :) daha nicelerini görürsünüz inş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, daha nice blogların tanıtımlarını görürüz inşallah.

      Sil
  6. Sizin adınıza gerçekten çok sevindim. Çok hoş bir muhabbet sunulmuş programda. Sizin adınıza hoş bir tanıtım olmuş. Takip ettiğim bir blogun bu şekilde güzel tanıtımı beni de gururlandırdı. :) Kutlarım sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz bizim kadar sevindiğiniz için. Evet dediğiniz gibi edebiyat ve bloglar üzerine çok güzel bir muhabbetolmuş.

      Sil
  7. Çok güzel bir şey bu sizin adınıza... Takip ettiğimiz bir blogun tanıtımına görmek hoş oldu :D

    YanıtlaSil
  8. Evet blog bu:))Tanıtıma gerek yok aslında:))) Kitapseverlerin yolu nasılsa BEYAZ KİTAPLIK'a mutlaka düşüyor:)

    YanıtlaSil
  9. TV'de bir tanıdığı izlemek gibi oldu, sevindim sizin adınıza, Gizem adına ve diğerlerine :)

    YanıtlaSil
  10. Tebrik ederim. sizin adınıza çok sevindim.

    YanıtlaSil
  11. gerçekten tebrik ederim, umarım daha nice basın organlarında kitapların ismi geçsin, kitap okunulduğu bilinsin...

    YanıtlaSil
  12. çok mutlu oldum blogunuzu görünce :) hakediyordu bence gayet hoş ve başarılı bir blog.ben de çok severek takip ediyorum :)
    başarılar devam etsin inşallah sevgiler :)

    YanıtlaSil
  13. Tebrikler! Bir okurunuz olarak ben bu kadar sevindiysem, sizler için sahiden oldukça kıvanç verici bir durum olmalı; özellikle -sizin de dahil olduğunuz- bir kaç blog adına gerçekten çok sevindim.

    Ayrıca baştaki sohbetle alakalı olarak düşüncenizi de merak ediyorum: Sevgili B.A'nın, Kitap Notları'ndan söz ederken "Belki de bu mecrayı 'tercih ediyordur' yazmak için." demişler. Ben bu yorumu biraz fazla optimist buldum açıkçası; sanki kitap eklerinden, edebiyat dergilerinden böyle bir talep varmış, yeni yazarlar aranıyormuş da blog yazarları teşrif etmiyorlarmış gibi bir durum öne sürülmüş. Sahiden pek çok blog yazarının neden matbuatta da yer almadığını ben de merak ediyorum çoğu zaman ve sanmıyorum ki bir blog yazarı, sevdiği bir edebiyat mecrasında yazmaktan gocunsun. Bu konuda biraz daha gerçekçi bir söylemde bulunsalarmış keşke.

    Tabi "Sezar'ın hakkı Sezar'a!" Blog dünyasından tamamen bihabermiş gibi davranan basının, medyanın arasında şahane bir program olmuş. Mümkün mertebe takipte olacağım. Tekrardan tebrik ederim.

    Hamiş: Haddinden uzun yorum için özürlerimi sunarım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tankut Bey,
      uzun yorum okumanın da keyfi bir başka oluyormuş :)

      Engin Bey'in "niçin bir Radikal Kitap'ta ya da bir edebiyat dergisinde yazmasın" sorusundan, sanki bir teklif var da biz(blog yazarları) kabul etmemişiz gibi bir söyleme doğru yol almış sohbet.

      Kendi adımıza bir matbu eserden teklif almadık. Eğer böyle bir teklif olsaydı düşüneceğimiz noktalar olurdu. Mesela sınırlamalar olacak mı? Özgürlüğümüzü ve özgünlüğümüzü koruyabileceğiz mi? Bir eser hakkında beğenimizi ortaya koyduğumuz kadar rahat bir şekilde eleştirimizi de dile getirebileceğiz mi?

      Blogda yazmamız bu yönlerden bize artı sağlıyor; istediğimiz kitabı okuyabiliyor, gerçek düşüncemizi ortaya koyabiliyoruz.

      Blogum Dergi'sinde Beyaz Kitaplık olarak yer alıyoruz. Bu oluşumda herhangi bir kısıtlama yok, Derginin editörü Okan Bey'in yazı isterken ilk söylediği, blogunuzda nasıl yazıyorsanız öyle yazın oldu. Kar amacı gütmeyen bu oluşumda, özgürlüğümüz kısıtlanmadan yazabiliyoruz.

      Toparlayacak olursak; 1 zaten teklif yok :) 2 teklif olursa da niteliği çok önemli 3 blogda yazmak, kimseye bir hesap vermek zorunda olmamak en güzeli.

      Sil
  14. Ben Beyaz Kitaplık'ın doğduğu günleri bilirim. Gün geçtikçe büyüyor. Beyaz Kitaplık çok doğru bir yolda yürüyor ve daha da büyüdüğü günleri göreceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah dostum. Gezi arasında vakit bulup okuduğun için teşekkürler.

      Sil
  15. Tebrikler... Sayenizde haberim oldu bu yayindan. Kendimi görmek beni hem sasirttihem de mutlu etti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de sizinle aynı duyguları paylaştık. Hiç böyle bir beklentimiz yokken, tanıtımızı görmek gerçekten çok şaşırttı.

      Sil
  16. Tebrikler. Çok güzel bir programa konuk olmuşsunuz. Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  17. Harika bir haber bu, çok tebrik ederim:)

    YanıtlaSil
  18. Tebrik ederim... Ne kadar gurur verici, sevindim sizin ve bizim adımıza :))
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  19. çok sevindim, çok güzel bir şey bu :) hak ettiğiniz, güzel sözcükleri duymanız ne hoş :)

    YanıtlaSil
  20. Bir blog sayfasının tv lere kadar açılması oldukça güzel ve bir o kadar da önemli bir başarı. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...