2 Mart 2012 Cuma

Elliot Allagash - Simon Rich

ELLIOT ALLAGASH
SIMON RICH
Derin Kitap
Çeviri: Alkım ATABAY
Aralık 2010, 1 Baskı
239 Sayfa

MRW:
Kızların hayran olduğu,
erkeklerin saygı duyduğu,
herkesin korktuğu biri olacaksın.

   Elliot Allagash; oldukça zengin Allagash ailesinin biricik ama yapayalnız en genç ferdidir. İstediği her şeye sahiptir ve aklından geçenlere parmağını şıklattığı anda elde edebilecek bir konumdadır. Bir çok okuldan atılmış ve sonunda babasının cömert bağışı sayesinde Grandale Lisesi'nde girmiştir fakat ilgi alanı derslerden çok farklıdır. Diğer kahramanımız Seymour; Grandale’in en silik öğrencisidir. Ders notları pek parlak olmayan Seymour’ın da pek arkadaşı olduğu söylenemez. Bir gün Seymour ve Elliot’un yolları kesişir ve Seymour’un hayatı bir anda değişir, Elliot artık yeni bir hobi edinmiştir, onun için hayattaki her şey bir oyundan ibarettir. Seymour hayal bile edemeyeceği şeyler yapmaya başlar, ama artık kontrol kendi elinde değildir. Akıl hocası ise çok acımasızdır.

   Kitap, paranın gücünün yettiği ve yetemediği şeyler üzerine yazılmış. Kitabı okurken gerçekten eğlendim ve 2 aydır kitaplıkta beklettiğime hayıflandım. Konu okulda geçtiği ve kahramanlarının öğrenci olması sebebiyle tüm öğrencilere, özellikle ilköğretim seviyesindekilere tavsiye ederim. Onlara güzel bir ders vereceğinin düşünüyorum. Kitap zaten 230 sayfa ve kesinlikle çok akıcı, en kötü ihtimalle 2 günde bitirilebilir. Böyle bir kitabı okumak zaman kaybı olmayacaktır emin olun, her yaştaki okuyucuya bir kıssadan hisse veriyor.
Kitabın Tanıtımından: 
   Seymour Herson, Manhattan'daki özel bir okul olan Glendale Lisesi'nin en silik çocuğudur. Çok çekingendir ve güçsüzdür; lakabı Toparlak ise dillere pelesenk olmuştur. Ama Seymour'un hayatı okula yeni gelen Elliot Allagash ile tanışınca tamamen değişir.

   Elliot'ın sınır tanımayan suçları onu dünya çapında birçok okuldan attırmıştır. Ancak elinden geleni yapmasına rağmen Glendale'dan atılmamaktadır; babası okula fazlaca para bağışlamıştır. Sıkkın Elliot yepyeni bir hobi edinir: Seymour'ı okulun en gözde çocuğu haline getirmek.

02.03.2012 tarihde farklı sitelerde kitabın fiyatı:

DR: 4,00 TL
İdefix: 8,50 TL
Kitapyurdu: 12,63 TL
Kitapadresi: 14,20 TL
Okuoku: 14,95 TL

Simon Rich Hakkında:
   1984 doğumlu yazar, The New Yorker, GQ, Mad, The Harvard Lampoon ve diğer bazı dergilerde yazılar yazmıştır. Free-Range Chickens ve 2008 yılı Thurber Prize for American Humor'un finalisti olan Karınca Çiftliği adlı mizah derlemelerinin yazarıdır. Brooklyn'de yaşamakta ve Saturday Night Live'ın metin yazarlığını yapmaktadır.

2 yorum:

  1. oğlum ilköğretim 5. sınıf , alsam keyifle okur mu ki, çok merak ettim önce ben okumalıyım galiba:)

    YanıtlaSil
  2. Eylem hanım, güzel bir kitaptı dediğim gibi, ders verdiğine inanıyorum, okurken keyif aldım ama tabi bir anne olarak oğlunuz için uygun mu en iyi yine siz bilirsiniz :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...