22 Mart 2012 Perşembe

Onlar - Adam Blake

ONLAR
Orjinal Adı: The Dead Sea Deception
ADAM BLAKE
Çeviri: Samim SAKACI
 Can Yayınları
Şubat 2012, 1.Baskı
506 Sayfa

 AFD:
   Onlar kitabını ilk gördüğüm günden beri merak ediyordum. Almayı düşünürken Can Yayınları Facebook sayfasında bir şifre yarışması yaparak şifreyi bilen ilk 5 kişiye kitabı hediye etti. İlk olarak bir kişi çözdü ve çoğu kişi ardından aynı cevabı kopyalayıp yapıştırdı. Ben çözdüğümde yaklaşık 60 kişi cevap vermiş fakat bunlardan sadece 1 kişi doğru cevabı vermişti. Can Yayınları sonucu açıkladığında kendileri de verdikleri şifreyi yanlış çözerek ilk 5 kişiye kitabı hediye etti. Bizim ısrarlarımız sonucu Can Yayınları yanlışını farketti ve kitabımızı kazanmış olduk. :))

İşte şifre:

le irb 1klıs! ûLt rıs z1m1nl1rıd1y yüküb ölüG. Yeş çirbih 1d ilzig 1m1 1ğ1çı pulo pulo 1d cekyemenilib ütülör kurtoy çıy1m1k1c1krıl.

Küçük bir ip ucu: 1 rakamı bir harfin karşılığı.

   Kitabımızın yazarı Adam Blake, peki kim bu Adam Blake? diyerek bir araştırma yapmak istedim bulduğum tek şey kitabın arkasında da yazan " X-men ve Fantastic Four gibi kült çizgi romanların başyazarı, bu kez Adam Blake takma adıyla okurların karşısına çıkıyor." açıklaması. Can Yayınları'nın sitesinde de facebook hesabında da herhangi bir açıklama yok. Facebok'ta kitabın tanıtımı yapılırken kitap okurlarından Özgür Öztürk  "Bir şeyi anlamadım. "Bu kez Adam Blake takma adıyla..." diyorsunuz ya bunun yazarının kim olduğu belli değil mi ? Adam takma isimler mi kullanıyor bu kitapları yazarken ?" diye benim de sormak istediğim bir soru sormuş fakat Can Yayınları herhangi bir cevap verme nezaketinde bulunmamışlar. Ben de elimizdeki tek bilgi olan X-Men ve Fantastic Four'u kim yazmış ona bakayım bari dedim, karşıma iki isim çıktı Stan Lee ve Jack Kirby. İki kitabın altında da bu iki ismin imzası var. Adam Blake ikisinden biri yada her ikisi birden olabilir. Çok aydınlatıcı oldu değil mi? :))

   Kitabın içeriğine gelirsek: İlk olarak şunu belirtmek isterim ki, ben gerçeğe yakın kurguları okumayı çok severim. Gerçek bir olay üzerine yazılmış ve acaba "olabilir mi?" diye düşündüren kurgulara sahip kitaplar en keyif alarak okuduğum kitaplardır. "Onlar" da bu şekilde yazılmış bir kitap, kitapta adı geçen Lût Gölü El Yazmaları tesadüf eseri bulunmuş olup sırrı hala tam olarak çözülememiştir. (Lût Gölü El Yazmaları hakkında daha fazla bilgi için tıklayınız)

   "Onlar" ABD'de gerçekleşen bir uçak kazası, eşi ve üç çocuğu kaçırılmış bir adam ve Londra'da gerçekleşen üç cinayet ile başlıyor. Her bir olay ayrı ayrı gelişirken bir süre sonra tüm bu olayların bağlantılı olduğunu öğreniyoruz.

   Londra'da öldürülen tarihçilerin yeniden çevirisini yaptıkları Lut Gölü El Yazmaları'nda büyük bir sır saklıdır ve birileri bu sırları korumak pahasına cinayet işlemektedirler. Üç tarihçinin ölümünün birbiriyle bağlantılı olduğunu düşünen Heather Keneedy'le, eşi ve üç çocuğu kaçırılan Leo Tilmann aynı ismin, Micheal Brand'ın peşindedirler. Bildiklerini paylaşarak Micheal Brand'ı bulmaya çalışırlar... Çalışmalar sonucu ABD'de düşen uçak, Arizona çölleri ve Mexico City ile bağlantılar kurulur ve sır çözülmeye başlar.

  Kitap ilk sayfadan itibaren çok sürükleyici fakat Hristiyanlıkla ve Gnostizmle ilgili bilgilerin verildiği sayfalar biraz sıkıcı geçti. Bir de mükemmel bir karakter olan, kaybolan ailesini 13 yıldır arayan Leo Tilmann'ın kitabın sonunda ki iyimser bakışı beni pek tatmin etmedi. Böyle güçlü bir karakter bu kadar kolay tatmin olmamalıydı diye düşünüyorum.

   Leo Tilmann'ın son durumu hariç kitabı beğendim. Gerçekten sürükleyici bir gerilim. Glenn Meade, Dan Brown ve Grange sevenlere kesinlikle öneririm.



Kitabın Tanıtımından:
"Sır" yalnızca ona verildi. Ademoğlu asla bilmeyecek...

Arizona çöllerinde, nedeni hiçbir şekilde anlaşılamayan korkunç bir uçak kazası.
Londra'da, arka arkaya kazaya kurban giden bir grup tarihçi.
On üç yıl önce, üç çocuğuyla birlikte sırra kadem basan bir kadın...
İncillerden biri olduğu varsayılan bir elyazması, tarihöncesinden bir kavime ait bir hançer ve olay yerinde görülseler de, kimlikleri, nereden geldikleri bir türlü tespit edilemeyen insanlar...
Onlar... ayak izlerini kumla örtüyor.
Ve sadece gerektiği zaman saklandıkları yerden çıkıyorlar.
Sırrı öğrenenleri öldürmek için...
Sır, yalnızca onlara verildi,
Âdemoğlu asla bilmeyecek.
Zamanı gelinceye dek...

X-men ve Fantastic Four gibi kült çizgi romanların başyazarı, bu kez Adam Blake takma adıyla okurların karşısına çıkıyor.

İsa'nın ölümüyle ilgili bildiğiniz her şey...
bir yalan!

22.03.2012 tarihde farklı sitelerde kitabın fiyatı:
Okuoku: 21,00 TL
Kitapadresi: 21,00 TL
Kitapyurdu: 21,12 TL
DR: 21,99 TL
Hepsiburada: 24,55 TL
İdefix: 25,50 TL

13 yorum:

  1. Çok güzel bir tanıtım olmuş.Bende merak ettim gerçekten.Okumam lazım,teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam sizin okumayı sevdiğiniz tarz. Okurken keyf alacağınızı düşünüyorum.

      Sil
  2. yeni çıkan bir kitap bu ama Can Yayınlarını tebrik etmek gerek. çünkü o kadar çok tanıtımını yaptı ki, her yerde reklamını gördüm, okudum.belki de kitap sitelerini sıkça ziyaret ettiğim için o denli dikkatimi çekmiştir, bilmiyorum. siz de yorumlamışsınız, bu tarz kitapları pek okumasam da merak ettim açıkçası.

    YanıtlaSil
  3. dediğinize katılıyorum Can yayınları gerçekten bu kitabın üstne çok düştü. Halen Can Yayınları'nın profil resmi "Onlar" kitabı. Açıkcası ben de merakımın yanında acaba "Bir Gün" adlı kitap gibi hayal kırıklığına mı uğruyacağım diye düşünmeden edemedim. Şükür ki öyle çıkmadı kitabı gerçekten beğendim.

    YanıtlaSil
  4. bir gün romanı kötü mü? o kadar merak etmeme rağmen ne romanı okuma ne de filmi izleme fırsatım olmadı .

    YanıtlaSil
  5. O kadar fazla reklamı yapıldı ki, ben çok güzel bir aşk romanı bekliyordum ama aradığımı bulamadım. Şöyle diyeyim biri bana güzel aşk romanı öner derse, önerilerimin arasında "Bir Gün" kesinlikle olmaz.

    YanıtlaSil
  6. Farklı bir kitap okuyuş tarzım var aslında.

    Kitapları kitaptıda inceler.

    kütüpheneden okur.

    beğenirsem alırım ve hiç açılmamış ve ya tekrar okuduğum kitaplarım olur.

    Taşlar ve deniz kabuğu.. Kitabı görmesem , incelemesem galiba sırf kapağı bu şekilde diye alırdım :))

    Bu kitabı okumadım. Okumam için biri beni teşvik etmeli.

    güzel site. Dolanıyorum.


    Güneş..

    YanıtlaSil
  7. 156. sayfadayım ve Adam Blake kimdir diye dertli dertli dolanırken internette burayı buldum.. çizgiromanla alakalı olduğumdan şunu söyleye bilirim, ne Stan Lee ne de Kirby roman yazacak tarzda sanatçılar değildir, sanıyorum sonraki nesil Marvel yazarlarından biri kastedilmiş arka kapakta.. eh bir gün bulur ve haberdar ederiz birbirimizi inşaallah :)
    kitap çok sürükleyici tabirinin de ötesinde, bitmesini istemeden okuyorum şimdilik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Timur Bey iyi olmuş burayı bulduğunuz, ben pek fazla çizgi roman okuyan biri olmadığımdan bulduğum iki isimden biridir zannetmiştim. Tabi siz onların yazdıklarını okuyan biri olarak bu konuda benden daha doğru tahmin yürütebilirsiniz.
      Dediğiniz gibi bir gün yazarın gerçek kimliğini buluruz belki...

      Sil
  8. kitap D&R mağazalarında 5 TL idi bu hafta.Can Yayınları'nın genel indirimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet http://beyazkitaplik.blogspot.com/2012/07/d-ve-can-yaynlarndan-kitap-soleni.html linkteki yazımızda indirimde olan kitaplardan bahsettik.

      Sil
  9. ben de şu sıralar bu kitabı okuyorum... yorumlarınızın çoğuna katılıyorum, hıristiyanlıkla ilgili bölümler ban da zaman zaman sıkıcı geldi. elimde en uzun süre kalan polisiye-gerilim oldu diyebilirim.. 300'lü sayfalara gelindiğinde ancak uçak kazası ile diğer olay bağlantılandı..sonunu daha okumadım.. sonunu merak ediyorum gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O bölümleri geçtiyseniz okuma hızınız artık artacaktır diye düşünüyorum. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...