2 Şubat 2012 Perşembe

Pal Sokağı Çocukları - Ferenc Molnar

PÂL SOKAĞI ÇOCUKLARI
Orjinal Adı: A Pâl utcai fiûk
FERENC MOLNÂR
Çeviri: Tarık Demirkan
Yapı Kredi Yayınları
Ocak 2010 4.Baskı
241 Sayfa

AFD:
   Herşey bir Edebiyat öğretmeninin, öğrencileriyle beraber bir okul gazetesi çıkarmak istemesiyle başlar. Edebiyat öğretmeni Kornel Rupp gazete için eski öğrencilerinden de yardım ister, bu eski öğrencilerinden biri de gazeteci ve hikaye yazarı olan Ferenc Molnâr'dır. Molnâr öğretmeninin ricasını kırmayarak bir şeyler yazmaya başlar, yazdığı büyük- küçük milyonlarca okuyucuda derin izler bırakan ve tam 5 kez beyazperdeye uyarlanan Pal Sokağı Çocukları'dır.

    Ben okuma alışkanlığımı okul kütüphanesi sayesinde kazandım. Okulumuzun kendi imkanlarıyla oluşturduğu mütevazi kütüphanemizde ne varsa okumak istiyordum ama ne yazık ki kütüphanemizde Pal Sokağı Çocukları yokmuş. Bu yüzden ben Nemecsek'in hissettiklerini onun yaşlarında okuyamadım. Uzun süredir okunacaklar listemde olan kitapı çok beğenerek okudum.

   Hangimiz, henüz kendimizi bile tanımazken ufacık boyumuzla bir arsa, küçük bir kum tepesi ya da bir futbol sahası için savaşmamıştır. Kitap beni o yıllara götürdü. O saf duygularımıza geri döndüm, hiç bir şeyin önemi yoktu o yıllarda, küçük bir kum tepesi kadar. Okul çıkışından akşam ezanına kadar olan sürede o kum tepesi bizim tek değerli varlığımızdı. Bizim kum torbalarımız yoktu fakat tüftüflerimiz ve tahta kılıçlarımız vardı, adı Nemecsek olan bir arkadaşımız da yoktu ama hepimizin içinde biraz Nemecsek, biraz Boka hatta biraz da Feri Âts vardı.

   Kitapta Nemecsek ve arkadaşları ile Kızıl gömleklilerin bir arsa için olan savaşını konu alıyor. Savaşta bile olsalar, güçsüzü korumayı, cesurluğu alkışlamayı bilen, kuralları olan çocuklardı onlar. Nemecsek'in kendini adamışlığı ve cesareti, Boka'nın kurnazlığı, Pâsztor kardeşlerinin hırsı ve Feri Ârts'ın onurlu duruşu....

   Her yaşta okunabilecek bir kitap, özellikle ilköğretim öğrencilerine okutturulmalı. Bir öğrenci için hediye edilebilecek en güzel kitaplardan biri olduğunu düşünüyorum. 
   
  
   Kitabın geçtiği Pâl Sokağına yapılan Pâl Sokağı Çocukları anıtı...



Kitap Tanıtımından: Nemecsek, Boka ve Pál Sokağı’nın öbür çocukları bundan tam yüz yıl önce Budapeşte’nin yoksul Józsefváros semtinden yola çıktılar. Bugün artık bütün dünyada tanınıyorlar. Tam yüz yıldır bütün dünyada her yaştan milyonlarca insan onların dokunaklı hikâyesini okudu; tıpkı Budapeşteli çocuklar gibi onlar da Boka’nın cesaretine hayran oldu, Nemecsek’in ürkek ama kararlı kahramanlığı karşısında gözyaşlarını tutamadı. Şimdi artık Pál Sokağı Çocukları’nın Arsa’sında kocaman çok katlı evler var. Ama ne gam: Dünyanın bütün çocukları Pál Sokağı’ndandır!

-Kitap için hazırladığımız okur testi-

05.04.2012 tarihde farklı sitelerde kitabın fiyatı:
Kitapadresi: 8,40 TL
Okuoku: 8,40 TL
D&R: 8,99 TL
Kitapyurdu: 9,00 TL
İdefix: 10,20 TL

Ferenc Molnár: (12 Ocak 1878, Budapeşte - 1 Nisan 1952, New York). İlk öyküleri 19 yaşındayken yayımlanan Macar oyun yazarı ve öykücü Molnár, 1907’de Az ördög (Şeytan) adlı oyunuyla tanındı. Hukuk öğrenimi gördü ama gazeteciliğe geçerek Birinci Dünya Savaşı’nda savaş muhabirliği yaptı. Pek çok oyunu Avusturya, Almanya, ABD gibi yabancı ülkelerde oynanıp sevilen Molnár, yoksulların sorunlarını duygusal bir tonda işlediği, her biri başyapıt niteliğinde öyküler de yazdı. Öte yandan, çok sayıda romanı olmasına karşın sadece başyapıtı sayılan A Pál utcai fíuk (1907; Pal Sokağı Çocukları) başarılı oldu ve Molnár bütün dünyada bu romanla tanındı.
  

7 yorum:

  1. Çok güzel yorumlamışsınız. Bu kitabı çok sık duymama rağmen hiç okuyamadım. Sanırım gelecek ay alacaklarım listesine eklenecek. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler güzel yorumunuz için.
    Keyifli bir okuma olacağını umuyorum.
    İyi akşamlar dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Ben kitaba başlamıştım ama devamında sıkılıp bırakmıştım.

    YanıtlaSil
  4. okuma listemdeydi, okunacak öyle çok kitap var ki arkalarda kaldı, sanırım hızlanmam gerekecek, yazı için teşekkürler!

    YanıtlaSil
  5. Okudum kitabı çok beğendim muhteşemdi.Ayrıca yazı da harikulade olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Süper bi kitap komposizyonum için çok yaradı...

    YanıtlaSil
  7. Bu kitap mükkemmel çok teşekkurler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...