30 Haziran 2013 Pazar

Mefisto Kulübü - Tess Gerritsen


MEFİSTO KULÜBÜ
Orjinal Adı: The Mephisto Club
TESS GERRITSEN
Çevirmen: Boğaç Erkan
Doğan Kitap
4. Baskı
321 Sayfa
MRW:
   Pinuccia’ya söz verdiğim gibi bu ay Tess abla kitaplarından Mefisto Kulübü’nü okudum. Siliniş ve İkiz Bedenler’i uzun zaman önce okumama rağmen daha önce bir türlü yorumlayamamıştım. Hazır yazar aylarında konuk yazar Tess seçilmişken fırsat bu fırsat hemen yazayım dedim.

   Rizzoli&Isles serisinin ilk 5 kitabı oldukça güzeldi zaten blogdan bu 5 kitap hakkındaki yorumlarıma bakabilirsiniz. Ancak Mefisto Kulübü için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Kitap okuyucuyu saran bir şekilde başlasa da benim için aynı tempoda bitmedi. Mefisto Kulübü beni nedense hiç çekmedi. Jane ve Maura yine omuz omuzaydı ama bana ilk 5 kitabın tadını veremedi. Konu itibariyle iblis yani şeytan bolca konuşuldu belki bu da beni itmiş olabilir, bilemiyorum.

   Lily Saul ile ilgili kısımlar çok esrarengiz başladı ama bence yazar genel olarak kitaba Lily hakkındaki heyecanı tam olarak yansıtamamış, sonlara doğru heyecanın etkisi düşmüştü. Özellikle 1. bölüm benim için çok iyi bir başlangıçtı ama sayfalar ilerledikçe kitaptan soğudum. Hikayenin sonu ise beni şaşırttı, kilit ismi tahmin etmem mümkün değilmiş zaten. Yine de çok tavsiye edeceğim bir kitap olmadı Mefisto Kulübü. Bakalım serinin devam kitabı Ruh Koleksiyoncusu beğenimi kazanacak mı? Tabi ne zaman sıra gelir kim bilir :)


Kitabın Tanıtımından:
    Şeytanın varlığı bir gerçek. Şeytan caddelerde aramızda yürüyor. Ve Şeytan, sinsice aramıza karışıp şekilden şekile giriyor...

    Beacon Hillde bir grup insan Şeytanı her yönüyle analiz etmeyi amaçlıyordu. Şeytan, bilimsel olarak açıklanabilir miydi Fiziksel bir görünüşü var mıydı İblisler yeryüzünde geziniyorlar mıydı Tarihin karanlıkta kalan yönlerinin, açıklanamayan olay ve sembollerinin mistik cazibesine kapılan Mefisto Kulübü üyeleri şu teoriyi kanıtlamaya çalışıyordu: Şeytan aslında içimizde...

    Eşiklerine bırakılan dehşet verici ceset, birilerinin ya da bir şeyin şehirde kendine kurban aramak için kol gezdiğinin açık bir işaretiydi. Kulüp üyelerinin kanıtlamaya uğraştıkları teori, artık onlar için büyük bir tehlike ve korku kaynağıydı. Bu acımasız katil aralarından biri olabilir miydi Ya da istemeden Şeytanın gizlendiği karanlıktan çıkmasına mı yol açmışlardı. Bu kafa karıştırıcı ve sıradışı olayları derinlemesine araştıran Maura ve Jane kötülüğün kalbine doğru dönüşü olmayan, dehşet verici bir yolculuğa çıkarlar. Kariyerleri boyunca karşılaştıkları en sadist düşmanla yüz yüze gelmek üzeredirler. Üstelik bu düşman bir başlangıç yapmıştır, henüz...


30.06.2013 tarihde "Mefisto Kulübü"nü en uygun fiyatla satan kitap satış siteleri: 
KitapDenizi: 14,40 TL 
AceleGelsin: 14,60 TL
MaxKitap: 14,80 TL
D&R: 14,99 TL 
Kabalcı: 15,00 TL
HemenKitap: 15,00 TL


Tess Gerritsen Hakkında:
   1953 San Diego, Kaliforniya'da doğan, Çin asıllı, doktor ve yazar.
  Stanford Üniversitesi'nde antropoloji konusunda lisans yaptı, Kaliforniya Üniversitesi’nden de tıp diploması aldı. Stajını Hawaii’de tamamladıktan sonra, doğum iznine ayrıldığı sırada ilk romanı Geceyarısından Sonra Gelen Telefon'u yazdı. Romantik gerilim olarak tanımlanan bu kitabı aynı türde sekiz roman daha izledi. New York Times'ın en çok satan kitap olarak tanıttığı Hasat ile tıbbî gerilim romanları yazmaya başladı. Ondan sonra yazdığı her tıbbî gerilim romanı  da çok satanlar listesinin müdavimleri arasında yerini aldı. Gece Nöbeti, Kan Gölü, Yörünge, Çırak ve Cerrah bunlar arasında yer almaktadır. Tess Gerritsen yazmaya odaklanmak için dahiliye uzmanı olarak sürdürdüğü başarılı hekimlik kariyerini bıraktı. New York Times'ın en çok satanlar listesinde birinci sırada yer bulmuş ilk tıbbi gerilim romanı Hasat'la dünya çapında başarı kazandı. Yazar Maine'da yaşıyor. 
Kaynak: Wikipedia

Tess Gerritsen Türkçe Yayınlanan Kitapları:
1. Cerrah - Doğan Kitap
2. Çırak - Martı Yayınları
3. Günahkar - Martı Yayınları
4. İkiz Bedenler - Martı Yayınları
5. Siliniş - Martı Yayınları
6. Mefisto Kulübü - Martı Yayınları
7. Ruh Kolleksiyoncusu - Doğan Kitap
8. Buz Gibi Soğuk - Doğan Kitap
9. Bıçak Sırtı - Martı Yayınları
10. Asla Arkana Bakma - Martı Yayınları
11. Masumiyetin İçin Savaş - Martı Yayınları
12. Ruhundaki Zehirle Yüzleş - Martı Yayınları
13. Hasat - Bilge Kültür Sanat
14. Gece Nöbeti - Martı Yayınları
15. Kan Gölü - Martı Yayınları
16. Yörünge - Bilge Kültür Sanat
17. Kemik Bahçesi - Doğan Kitap
18. Gölgesizlerin Tutkulu Dansı - Martı Yayınları


1 yorum:

  1. Ruh koleksiyoncusu kitabının bu kitabın devamı olduğunu bilmiyordum.Rizzoli serisi açısından mı acaba?Ruh koleksiyoncusunu beğenmiştim ben.Ancak bu kitabı henüz okumadım.Paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...