4 Ağustos 2012 Cumartesi

Kapak Kızı - Ayfer Tunç

KAPAK KIZI
AYFER TUNÇ
Can Yayınları
Nisan 2011, 4.Basım
262 Sayfa

MRW:
   Ayfer Tunç’tan güzel bir kitap okudum yine. Diğer blog yazarlarının tavsiyesi üzerine aldığım bir kitaptı. Üstelik daha bitirmeden devamı niteliğinde olan “Yeşil Peri Gecesi” adlı kitabı da aldım.

   Kapak Kızı, şehirlerarası bir tren seyahatinde başlıyor. Trende çalışan Bünyamin, Şebnem’in amcasının oğlu Ersin, Şebnem’in eniştesinin kızı Selda ve bir erkek dergisinin kapak kızı olan Şebnem. 3 farklı karakterin 1 kişi etrafında kendi hayatlarını sorgulayışının hikâyesi de diyebiliriz bu kitap için. Bünyamin, karısı Cennet’le evliliğinde içinden çıkamadığı bir sorunla çırpınır. Ersin, kariyerinde yüksek bir noktaya gelmiş olmasına rağmen hiç mutlu değildir ve delikanlılığında takılıp kaldığı bir olay yüzünden pişmanlıkları vardır. Selda ise işinde gücünde huzurlu bir kadındır, ta ki bir gün bir erkek dergisinin kapak kızını görünceye dek.. bu üç karakter Şebnem’in üzerinden kendi hayatlarını sorgulamaya başlarlar.

   Kitabın ilk sayfalarında o kadar çok karakter ismi vardı ki bir ara kayboldum ama sonra alıştım ve isimleri ayrıştırabildim. Genel olarak konusunu çok beğendiğim, alışılmışın dışında olduğunu düşündüğüm, bilindik ve yavan bir olaylar zincirinden oluşan romanlara hiç de benzemeyen bu kitabı başarılı bulduğumu söylemek isterim. Ayfer Tunç’un 26 yaşında yazmış olduğu “Kapak Kızı” özellikle bu yönlerden övgüyü hak ediyor bence.

   Şebnem ve annesi için diğer akrabaların görüşleri, Bünyamin’in arkadaşlarının düşünceleri, Ersin’in maço fikirleri, insanların el alem ne der kaygısı.. hepsi güzel bir biçimde işlenmişti romanda.

   Şebnem dergideki çıplak fotoğrafı yüzünden eleştiri alıyor ve bazı kişilerde şehvet uyandırmasına rağmen kötü gözle bakılıyor, tabiri caizse neredeyse damga yiyor. Hâlbuki onu eleştiren kişilerin hayatları, yanlışları, çarpıklığı yine romanda gözler önüne seriliyor. Tüm kitap boyunca şu soru sorgulanıyor; acaba kim daha çıplak?

   Kapak Kızı’nın devamı niteliğinde olan Yeşil Peri Gecesi’nde ise bu defa okuyucuya sadece derginin kapağından sessizce bakan Şebnem konuşuyor, diğerleri susuyor. Şebnem’in hayatına yön veren olayları ve düşüncelerini öğrenme fırsatını Yeşil Peri Gecesi’nde buluyoruz.



Kitabın Tanıtımından:
   Karlı bir kış günü, Ankara'dan İstanbul'a giden bir trenin yemek vagonu. Birbirini tanımayan üç kişi; bankacı Ersin, radyo programcısı Selda ve yemekli vagonun garsonu Bünyamin. Kapak Kızı, işte bu üç kişinin romanı. Ama aynı zamanda orada olmayan bir başkasının; bir dergide çıplak fotoğrafları yayınlanan Ayın Kızı Şebnem'in. Trenin saatlerce yolda kaldığı, bir yolcunun öldüğü bu uzun yolculukta, roman kahramanları, birbirleriyle, Şebnem'in fotoğrafları aracılığıyla yüzleşirler. Ancak bu zihinsel yüzleşme giderek kimin kimi yargıladığı belli olmayan bir hesaplaşmaya dönüşür. Ayfer Tunç, ilk kez 1992 yılında yayınladığı Kapak Kızı'nı 'zemin aynı zemin, inşa aynı inşa' olmak kaydıyla yeniden yazdı. Roman, bedensel çıplaklığı, kahramanlarını farklı nedenlerle sarsan bir travma olarak ele alıyor. Aile, hayat, aşk, kıskançlık, güzellik ve ahlak kavramlarını, alışılmış yorumların tuzağına düşmeden işliyor. Bunaltıdan ikiyüzlülüğe, anıların masumiyetinden yaşamın gerçeklerine uzanan soruların kuşattığı bu roman, aslında bütün soruları içeren tek bir soru soruyor: Kim daha çıplak?


07.08.2012 tarihde farklı sitelerde "Kapak Kızı"nın  fiyatı:


Ayfer Tunç Hakkında: Ayfer Tunç 1964’te Adapazarı’nda doğdu. İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler fakültesi’ni bitirdi. Üniversite yıllarında çeşitli edebiyat ve kültür dergilerinde yazılar yazmaya başladı. 1989 yılında Cumhuriyet gazetesinin düzenlediği Yunus Nadi öykü Armağanı’na katıldı, Saklı adlı yapıtıyla birincilik ödülünü aldı. 1999-2004 arasında Yapı Kredi Yayınları’nda yayın yönetmeni olarak görev yaptı. 2001 yılında yayınlanan ve okurdan büyük ilgi gören Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek-70’li Yıllarda Hayatımız adlı yapıtı, 2003 yılında yedi Balkan ülkesinin katılımıyla düzenlenen Uluslar arası Balkanika Ödülü’nü kazandı ve altı balkan diline çevrilmesine karar verildi. Aynı kitap Suriye ve Lübnan’da Arapça olarak yayınlandı. Tunç’un 2003 yılında Sait Faik’in öykülerinden hareketle yazdığı Havada Bulut adlı senaryosu filme çekildi ve TRT’de gösterildi.
Kaynak: http://www.ayfertunc.com/


Ayfer Tunç’un yayımlanmış kitapları:
Saklı (öykü) 1989
Kapak Kızı (roman) 1992
İkiyüzlü Cinsellik (araştırma) 1994
Mağara Arkadaşları (öykü) 1996
Aziz Bey Hadisesi (öykü) 2000
Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek (yaşantı) 2001
Taş-Kağıt-Makas (öykü) 2003
Evvelotel (öykü) 2006
Ömür Diyorlar Buna (yaşantı) 2007
Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi (roman) 2009
Yeşil Peri Gecesi (roman) 2010
Suzan Defter (roman) 2011
Memleket Hikayeleri 2012
Dünya Ağrısı  2014

17 yorum:

  1. çok merak ettiğim bir kitap :)
    ama şu trende hayat sorgulama sahnesi bana Zülfü Livaneli - Mutluluk'u anımsattı.
    O gibi mi :/
    O kitabı hiç sevmemiştim de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluk kitabıyla bir benzerliği yok merak etmeyin :) değişik bir kitaptı bence okunmalı :)

      Sil
    2. ohh bunu duyduğum iyi oldu :) aman benzemesin sakınnnn. teşekkürlerr

      Sil
  2. Bu kitabı ben de merak ediyorum. O yüzden hikaye kısmını okumadım ama başarılıysa okuma listeme aldım. Teşekkürler değerlendirme için. Fotoğraf da güzel olmuş. Genellikle devam kitapları ilklerinden daha kötü olur ama bakalım yeşil peri gecesi nasıl. yorumlarınız bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeşil peri gecesinin methini çok duydum, aşağıda sevgili Tully'nin de dediği gibi 2. kitap çok daha güzelmiş. fotoğraf için teşekkürler beğenmenize sevindim :) bence kapak kızı da okunmaya değer.

      Sil
  3. Sevgili beyaz kitaplık, güzel bir kitapta gercekten ama Yeşil Peri Gecesi bundan cok ama cok daha güzel.
    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en yakın zamanda okumak istiyorum gerçekten merak ediyorum, zaten sizin yorumunuzu da okumuştum, kitabı alış nedenlerimden birisiniz :)

      Sil
  4. Bende uzun zamandır almak istiyordum. Artık almak şart oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de alıp deneyin, beğeneceğinize inanıyorum :)

      Sil
  5. 2 kitap da muhteşemdir :) şimdi görünce yeniden okumak istedim hatta :)
    keyifli okumalar,bol kitaplı günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) size de keyifli okumalar, yine hızınız arttı :)

      Sil
  6. Ayfer Tunç okumak istiyorum ne zamandır. Kapak Kızı başlangıç olur umarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım, ben de bir an önce 2. kitabına başlarım. beğeneceğinizi umuyorum :)

      Sil
  7. Bu yazarı uzun süredir merak ediyorum.Artık okumam lazım.Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Benim de en çok okumayı istediğim yazarlardan Ayfer Tunç.Henüz kısmet olmadı:( KEyifli okumalar ,paylaşım için tşkler

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, benim de favorilerimdendir Yeşil Peri Gecesi, Kapak Kızı'ndan daha çok beğeneceğinizi düşünüyorum ben de :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba!

    Yesil Peri Gecesi kitabini ben de blogumda paylasmistim. Ardindan da Kapak Kizi'ni okudum, cok ama cok begendim. Ayfer Tunc'u cok severim. Eger vaktiniz olursa Tas,Makas,KAgit adli kitabini da okuyun derim. Icindeki hikayelerden cok etkilenmistim. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...