23 Ağustos 2013 Cuma

Gökçeada Haritası
www.canakkale.com.tr

AFD:
   İşimden dolayı 10 günlük Gökçeada görevim vardı. Bu 10 günün 1 haftasını Beyaz Kitaplık ailesinin tüm fertleri :) ve aile dostlarımızla birlikte Gökçeada'da geçirmeye karar verdik.

Daha önceden Gökçeada'yı günübirlik ziyaret etmiş, gezilebilecek yerlerini gezmiş fakat denize girmeye fırsat bulamamıştık. Denize giremediğimiz için herhalde Gökçeada bize çok sıkıcı gelmişti. Bu sefer Gökçeada'nın tadını, Minnakımız izin verdiği müddetçe çıkardık. :)

Gökçeada'ya gelmeden önce birkaç otel ve apart ismini internetten bulup birkaç gün önceden yer ayarlamak için iş arkadaşımla beraber adaya gittik.  Gittiğimiz gün bayramın ikinci günü olunca uzun bir feribot sırası bekleyerek adaya vardık.
Feribot kuyruğu, feribot değil, deniz bile gözükmüyor. :)
  Not aldığımız otellere ve apartlara bakmaya giderken, bir apart oldukça dikkatimizi çekti. İsmini not edip önceden bulduğumuz yerlere bakmaya başladık. İnternetten bakarak seçtiğimiz hiç bir oteli ve apartı beğenmedik. Zaten çoğunun internette bulunan fotoğraflarla alakası yoktu. Biz çalışırken eşimizin ve bebeklerimizin gün boyu yalnız kalacaklarını da göz önünde bulundurarak daha bir seçici davranıyorduk. Sonra gözümüze çarpan apart olan Nurbadem Apart'a bir bakalım dedik.
Nurbadem Apart
   Nurbadem apart ilk başta dış görünüşüyle gönlümüzü fethetmişti. Daha sonra apart sahipleri Nurcan ve Gürdal Evcin çiftiyle tanıştık. Apartı beğenmiştik zaten ama ortamın ve apart sahiplerinin sıcaklığı bizim Nurbadem'i seçmemizde oldukça etkili oldu.

Nurbadem Apart'ta odamızın manzarası.
Apartta bulunan mangal akşam yemeklerimize çare oldu.
  Ailecek geldiğimizde de oldukça rahat ettik. Evcin ailesi sanki müşteri değil de evlerinde misafirmişiz gibi bizimle ilgilendi. Gürdal Abiye selam olsun :) 10 numaradaki internet bağlantısı sorunu dışında hiçbir sorunumuz olmadı. Gürdal Abi elektronikçi olduğu için onu da en yakın zamanda halledecektir. Aparttan ayrıldığımız günü fotoğraflamayı çok isterdim. Sanki ziyarete geldiğimiz baba evimizden ayrılır gibi bir ayrılık sahnesi yaşandı, yola kadar çıkıp uğurladılar bir arkamızdan su dökmedikleri kaldı. Gökçeada'ya gidecek olan ve apartta kalmayı düşünenlere Beyaz Kitaplık'tan tavsiye olsun. Giderseniz selamlarımızı da iletmeyi unutmayın. Nurbadem.com'dan apart hakkında bilgi alabilirsiniz.

Gökçeada'da neler yaptık? Minnakımız denizle tanıştı.
Minnak Yıldız Koyu'nda
   Türkiyen'in tek su altı milli parkı olan Yıldız Koyu'nda, şifalı çamuru bulunan ve sörfçülerin gözde mekanı olan Kefaloz Koyu'nda ve şirin Laz Koyu'nda yüzdük, eğlendik.
Minnak ve kankisi Kefaloz Plajı'nda güneşlenirken.
   Tarihi Zeytinli Köy'de Madam'ın dibek kahvesini içtik, Panayot Usta'nın dondurmalı sakızlı muhallebisinin tadına baktık.
Panayot Usta'nın dondurmalı sakızlı muhallebisi.
   Kaleköy'de gece yürüyüşüne çıktık, incik boncukcuları gezdik, magnet koleksiyonumuza magnet ekledik.

Yukarı Kaleköy'de Mustafa'nın Kayfesi'nde kahvaltı yapmak istedik. Arılardan kafamızı kaldıramazken bir kiremitin üzerinde yaktıkları kahveyle rahat bir kahvaltı yaptık. Üzerine arkadaşımız tavsiyesiyle limonata içtik. Gerçekten limonata çok güzeldi tavsiye ederiz.
Mustafanın Kayfesi'nin manzarası.

Mustafa'nın Kayfesi'nde kahvaltı tabağında bademli yeşil zeytinle tanıştık ve çok sevdik. Biz onları kendilerin yaptığını düşünürken Gürdal Beyden ada merkezinde Ecevit'in Yeri'nde satıldığını öğrendik. Oradan da ada tatları olan zeytin, peynir ve kekiğimiz aldık.

Gökçeada Merkez'de yemek yemek için bir kaç yer tavsiye edecek olursak, lahmacun, pide ve ızgara için Taylan Restaurant. Sulu yemekler için Merkez Lokantası. Mantı ve horozibiği böreği :)  için de Aşiyan Ev Yemekleri'ni tavsiye ederiz.

Gökçeada'ya giderken bilinmesi gereken en önemli şey, bayram ve hafta sonu tatillerinde feribot kuyruğu çilesi yaşayacağınızın kesin olmasıdır. Normal sefer saatlerine buradan (Gestaş) bakabilirsiniz. Fakat yoğunluğun olduğu günlerde feribot seferleri biri hızlı feribot (geçiş 1,15 dk) biri eski feribot (geçiş 2 saat) olmak üzere iki adet feribotla durmaksızın yapılıyor. Ben bayramda sekiz saat bekleyenleri biliyorum aman dikkat.

Laz Koyu

1. Gökçeadaya gitmek gibi bir planımız olsada hep plan olarak kalıyor yıllardır eyleme dökülmedi. Sizin ufaklık ve kankası farklı takımlardanmış. Pek centilmenmişler birlikte poz vermişler :)

1. İnşallah en yakın zamanda Gökçeada planınızı uygularsınız.
      Bence taraftarların çoğu centilmen de, centilmenlik değil kavgalar her zaman haber oluyor. Oğullarımız da çekirdekten kardeşliği, centilmenliği öğrenerek büyüyorlar. :)

2. Biz de arife günü adaya gittik malesef 6,5 saat feribot bekledik fakat ada o kadar güzerl ki yorgunluğumuzu unuttuk eylül ortasında tekrar gitmeyi bile planlıyoruz ama bu sefer uçakla gideceğiz:))

1. Yoğun günlerde yola çıktığımız anda feribot stresi başlıyor. Sıra çok mudur? Acaba bir sonraki feribota yetişebileceğiz mi? :))
      Ama dediğiniz gibi adaya ulaşınca bu düşünceler unutuluyor, dönüş günü gelene kadar. :)
      Haftada iki sefer uçak olması kötü ama size uyuyorsa ne mutlu size.

3. Bayramda ben de oradaydım.Yukarı Kaleköyde Yeldeğirmeni Taş Ev adlı apartta kaldık.Çok keyif aldığımız bir tatil oldu.Aydıncık koyu rüzgarı dalgası sebebiyle bir defa gittiğimiz ama incecik kumuyla hayran kaldığımız bir yer oldu.Lazkoyuna gidişimizde daha tepeden koyu ilk gördüğümüz yerde muazzam araba sırası sebebiyle vaz geçtik.Uğurlu kumsalında Milli Eğitim bakanlığının ve Sağlık bakanlığının yan yana olan tesisleri elimizi kolumuzu sallayarak girebildiğimiz için 3 gün deniz için seçtiğimiz yer oldu. Süper deniz,az iri taşlı da olsa güzel bir kumsal,sıcacık sanki Antalya denizi gibi bir deniz.

1. İş çıkışı gidebildiğimizden ve Kaleköy'de kaldığımızdan, Laz Koyu'na bir defa, Uğurlu'ya hiç gidemedik. Uğurlu'nun methini çok duyduk, inşallah bir daha ki sefere. Tesislere herkesin girebilmesi iyiymiş gerçekten.

4. Harika bir yazı olmuş, oralara yolumuz düşerse rehberlik yapacak noktalar yakaladım teşekkürler, iyi gezmeler

5. Teşekkür ederiz.
    Aslında çok daha fazla yer var. Bizim gezmek için zamanımız kısıtlı olduğundan bu sefere ancak bunları sığdırdık.

6. çok hoş bir yazı olmuş.bizde bozcada ya mı gitsek diye düşünüyorduk eylülde ama sanırım gökçe ada da ihtimaller arasında yer almalıymış :) bu yazıdan sonra ona karar verdim.hoş bir yazı olmuş.

1. Aslında Bozcaada'yı da çok severiz. Nereyi tercih ederseniz edin, diğer adayı da başka bir tatil planınıza mutlaka ekleyin diyorum. İkisi de es geçilmeyecek güzellikteler.

7. Bozcaadaya da gitmelisiniz :)

1. Bozcaada her sene uğrak mekanımız :) Gerçekten çok güzel bir yer.

8. Çok güzel. Ben de zamanında 3 sene yazlarımı Gökçeada'da geçirmiştim. O yüzden anlattığınız yerler çok tanıdık. :)

Adada saklı kutu yok bildiğim kadarıyla :) Kutu saklasaydınız adaya Geocaching için.. :)

1. Ne güzel.
      Evet maalesef adada saklı kutu yok. Yanımda kutu götürmeme rağmen bu sefer saklamaya imkanım olmadı ama bir dahaki sefere mutlaka saklayacağım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...