10 Temmuz 2013 Çarşamba

Tayyare - Serdar Çekinmez

TAYYARE
SERDAR ÇEKİNMEZ
Yitik Ülke Yayınları
Nisan 2013, 1.Baskı
221 Sayfa

AFD:
   1929 ekonomik krizinin etkilerinin hala hissedildiği 1940'ların Amerika'sında hayata tutunma çabaları.  John Steinbeck'in Gazap Üzümleri romanıyla tanışmıştım 1929 ekonomik buhranıyla. Tayyare'de ise  kriz mağdurları bir grup Türk, iş bulamayan da Hoverkent'ler de yaşamak zorunda olan da bizden birileri. Elinden her iş gelen zehir gibi akıllı fakat işsiz Peyami, geçmişine saplı kalmış Kostas, yaşadıkları yüzünden bir meczuba dönen Marie Belle ve sıla özlemi çeken bir grup gurbetçinin Amerika'da geçen sıcacık hikayesi.

   Tayyare'yi okurken çok keyif aldım. Yalnızca "acaba çok mu tesadüf var?" diye düşündüm. Gerçi böyle tesadüfler sadece romanlarda olur değil mi? :)

    Kitabı okurken fark etmemiştim, sonradan araştırırken buldum kitapta geçen konular hakkında detaylı bilgiler içeren bir sayfa oluşturulmuş. Kitabı okumamın üzerinden çok fazla zaman geçmediği için ben de faydalanmış oldum. Gerçekten çok güzel düşünülmüş bu sayfaya buradan ulaşabilirsiniz. http://tayyareroman.wordpress.com/

    Tayyare'yi, gurbetçilerimizin eve dönme yolunda yaşadıkları hikayeyi anlatan bu kitabı okumanızı tavsiye ederim.




Kitabın Tanıtımından:
   Zengin olma hayalleriyle gittiği Şikago'da, işyerindeki seksi dilberin ayak oyunlarına kurban giden Peyami kendini kapının önünde buluverir. İşten atıldığı yetmezmiş gibi, bir süre sonra yabancı diyarlarda ırkçı aşağılamalara maruz kalan kahramanımız bu durumu kendine hiç yediremez. Türkiye'ye geri dönmeye karar verir ancak bu uğurda ayırdığı son parasını da bir dolandırıcıya kaptırır. Onun buralara kadar gelmesini sağlayan dahiyane fikirlerine bu kez de memlekete geri dönebilmek için ihtiyaç duyacak, kendi uçağını kendi yapacaktır!

   Dimitri, Kostas, Marie Belle ve kaptan pilot Peyami: 1930lu-40lı yıllar Şikagosuna damgasını vurmuş bir avuç İstanbullu... Sizleri "Tayyare"lerine bindirip farklılığın zenginlik olduğu evrenlerine uçuracaklar.

   "Beni Türkiye'ye taşıyacak uçağı kendim yapacağım. Evet, doğru duydunuz, kendime bir uçak yapacağım! Hooverkent'e atılmış bir uçak buldum. Atılmış dediğime bakmayın, baştan yapılırsa gökleri fethedecek kadar kanatları var. Pervaneleri hâlâ pırıl pırıl. Derdi nedir, niye hurdaya atılmış bilemedim. Ama onu tamir edebilirim. Onu gene uçurabilirim. Ve dostlar, hepinizi bana destek olmaya çağırıyorum!"

10 Temmuz 2013 tarihinde "Tayyare"yi en uygun fiyatla satan internet siteleri:
D&R: 10,49 TL
Kabalcı: 10,50 TL 
KitapSihirbazı:: 10,92 TL
KitapAğacı: 11,20 TL
İdefix: 11,20 TL
KitapGalerisi 11,20 TL 

Serdar Çekinmez Kitapları:
Kalkhedon Tüneli - Cinius Yayınları
Hatice - Yitik Ülke
Tayyare - Yitik Ülke


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...