18 Mayıs 2013 Cumartesi

Pesimisyon - Erdi Karadeniz

PESİMİSYON
ERDİ KARADENİZ
Cinius Yayınları
Şubat 2013, 1.Baskı
160 Sayfa

AFD:
   Hayat, zamanın parçalara bölünmüş hali. Bölünen parçalara eylemlerimizi sığdırmak, bunun için mücadele vermekse yaşamın ta kendisi. İşi çetrefilli bir hale sokmanın anlamı yok, bu kadar basit. Ve zaman kısıtlı. Ve zaman yok. Ve yolun sonu yakın; çok... Geldik gideceğiz... Bu yüzden bazı insanlar sessiz sessiz giderken, bazı insanlar tutunur bir kıyısından. Bu kitap da benim hayata tutunma şeklim aslında. Bir gün denk gelip eline alan olursa eğer, işte bu kitap da benim, 'ben de bir zamanlar buradaydım; yaşadım!' deme şeklim...

   Bu satırlar Pesimisyon'un "önsöz gibi" bölümünden. Bir kitabı okumam için yukarıdaki satırlar ve satırlara yüklenen anlam yeter de artar benim için. Erdi Karadeniz'in "yaşıyorum sesini", severek takip ettiğimiz blogundan (http://erdikaradeniz.blogspot.com/) duyuyorduk fakat o, hayalini gerçekleştirerek ismini ölümsüzleştirdi. İyi ki de bu yolu seçmiş.

  Pesimisyon'u beğendim mi? Evet beğendim ve eminin hayatında gerçek aşkı tatmış, acısını da mutluluğunu da gerçekten yaşamış herkes Erdi Karadeniz'in satırlarında kendinden bir şeyler bulacaktır. 

  Tek eleştirim kitabın kapağına :) Mutlu bir çiftin fotoğrafı kullanılmış oysa kitapta bulunan şiirler de, yazılar da ayrılışların ve sonların üzerine... 

 Erdi Karadeniz'in Pesimisyon hakkında Blogun Dergisi'nde yaptığı röportajını okumak için: http://www.issuu.com/blogum/docs/blogum-nisan2013 23. sayfa.

Altı Çizilesi:
İnsan tatmin edilmesi zor bir yaratık
İstiyor ki biri olsun; 
         susuşlarından anlasın söylemek istediklerini...
Mesela bazen saatlerce konuşsun ister onunla;
Saatlerce aynı sessizliği paylaşabilsin kimi zaman da...
İster ki biri olsun; başka hiç kimseye gerek bırakmasın
Ya da hiçbir şeye...
Ama;
İnsan tatmin edilmesi zor bir yaratık
Hem biri olsun ister
Hem de biraz yalnızlık!

O halde birlikte gidelim;
Üç adımda olsun bu terk ediş!
Ben bir dediğimde sen gidersin;
Sen iki dediğinde de / ben gidemem!
Üçe kadar sayamam belki de;
Gidişini seyrederken...

Bir...

Hayat devam ediyor
Bir bakıma...
Ve ilginç olan şey
Sana rağmen
Aşk güzel şey; hâlâ...


Kitabın Tanıtımından:
   Hayat, zamanın parçalara bölünmüş hali. Bölünen parçalara eylemlerimizi sığdırmak, bunun için mücadele vermekse yaşamın ta kendisi. İşi çetrefilli bir hale sokmanın anlamı yok, bu kadar basit. Ve zaman kısıtlı. Ve zaman yok. Ve yolun sonu yakın, çok...

Ve dedim ki:
Hayatı orijinal kılmak adına;
Marjinal davranışlara ihtiyaç duyacaksın!
Kim ne derse desin...

18 Mayıs 2013 tarihinde "Pesimisyon"un en uygun fiyatla satan internet siteleri:
NetKitap: 9,00 TL
KitapYurdu 9,75 TL
Pandora 10,20 TL
DR 10,99 TL
HepsiBurada 10,95 TL 
Kabalcı 11,25 TL 


Erdi Karadeniz Hakkında:
Görsel alıntıdır.

   1991 doğumludur. Mehmet Ali Büyükhanlı Anasolu Ticaret Meslek Lisesi'si Muhasebe ve İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Bölümü'nde eğitimine devam etmektedir.

    İlgi alanlarını bilgisayar, internet, sinema, kitap, müzik ve fotoğraf çekmek diye ifade ederken. En büyük tutkusunun yazmak olduğunu belirtir.



Erdi Karadeniz'e ulaşmak için; 
Facebook hesabı: http://facebook.com/erdi.karadeniz
Instagram hesabı: 
http://instagram.com/erdikrdnz/

1 yorum:

  1. Merak ettiğim bir kitapdı.Okuyacağım.Tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...