12 Aralık 2012 Çarşamba

Şu An Neredesin? - Mary Higgins Clark

ŞU AN NEREDESİN?
Where Are You Now?
MARY HIGGINS CLARK
Çevirmen: Merve SARGIN
Maviağaç Yayıncılık
Haziran 2009, 1.Baskı
312 Sayfa

MRW:
   Bu kitabı Bursa Tüyap Kitap Fuarından alalı neredeyse bir sene olacak. Yazarı Mary Higgings Clark. Yazarın bir kitabını üniversitede kitap kulübünde okumuştuk. Orijinaliydi yani İngilizce ve harikaydı, çok beğenmiştim. Yazarın diğer kitaplarını da okumak istemiştim, kitap fuarında da rast gelince resmen üstüne atladım. Kitabın adını daha önceden duymuştum, yabancı bir sitede okuyanlar tarafından çok beğenilmiş ve kesinlikle tavsiye edilmişti. Yazarın en iyi kitaplarından biri olarak görülüyordu. Fuarda maalesef Türkçesini buldum maviağaç yayınlarından çıkan kitap 5 liraya satılıyordu. Ağzım kulaklarımda hemen satın aldım. Peki, aldım da ne oldu? :) 

   İlk önce şunu üzülerek söylemeliyim ki; Maviağaç Yayınları’ndan ilk defa bir kitap aldım ve sonu maalesef hüsran oldu.. Merak ediyorum, her yayınevinin bir editörü yok mu ve bu editörlerin işi kitapların yazım ve imla kurallarını kontrol etmek ve düzeltmek değil mi? Bir kitapta nasıl onlarca yazım yanlışı olan cümle olabilir? Bu okuyucuya saygısızlık değil midir? Yayınevi olarak ta gözden düşmektir. Daha söylenecek çok şey var ama bu kadarı yeter diyorum, başka sorum yok :)

   Kitabın konusu genel olarak; genç bir kadın on sene önce kaybolan kardeşini bulmak ister ve olaylar bunun etrafında gelişir. Buradan sonra konuyla ilgili daha açık bilgiler veriyorum, bu kitabı okumak isteyen olursa –ki hiç tavsiye etmiyorum- şimdiden uyarayım. 

   Maalesef kurguyu da beğenmedim çünkü çok fazla kişi vardı, isimlerin bazıları birbirine benziyordu ve bu yüzden kafa karıştırıcıydı. Kitabın başında on sene önce kaybolan çocuk gibi bir kız daha kayboldu fakat en fazla 6-8 sayfa bahsedildi bu kayıptan. Ağırlıklı olarak çocuk aranıyordu, ya kız hiç karıştırılmayacaktı ya da olaylardan daha fazla bahsedilmeliydi, kızın kaybolması zayıf ve gereksiz kalmıştı. Ayrıca kitabın yarısından itibaren de sonu belliydi. Herkes tarafından bilinen, gidiş hattı kolay tahmin edilen, heyecansız bir kitap okudum, hiç de zevk almadım ne yazık ki.

Kitabın Tanıtımından:
   Amerika'nın macera roman Kraliçesi Mary Higgins Clark'tan genç bir kadının kendi aile dramının sırrını çözmeye çalıştığı sürükleyici ve muhteşem bir hikaye.

   Yirmi bir yaşındaki Charles MacKenzie Jr. (Mack) ortadan kaybolduğundan beri aradan on yıl geçmiştir. Columbia Üniversitesi'nde son sınıfa gelmiş, Duke Hukuk Fakültesi'ne kabul edilmişken, bir gün kimseye bir şey söylemeden Manhattan'daki evinden öylece çıkıp gider ve o günden sonra kendisinden haber alınamaz.

   Bununla birlikte her yıl bir kere arar: Anneler Günü'nde ve her seferinde ailesine iyi olduğunu bildirip, telaş içinde sorulan soruları yanıtsız bırakıp telefonu kapatır. Baroda avukatlık yapan babasının, 11 Eylül saldırılarında hayatını kaybetmesi bile onu eve döndürememiş, dahası o günden sonra tekrar aramaya devam etmiştir.

   Carolyn ise ağabeyini bulmak için var gücüyle çalışmakta ve arayışlarını sürdürmektedir. Bu heyecanlı arayış onu aslında çok yakın birine götürecektir. Ama kime?

   Mary Higgins Clark'ın "Şu an Neredesin?" kitabı elinizden bırakamayacağınız, bir solukta okunacak bir roman.

12.12.2012 tarihinde farklı sitelerde "Şu An Neredesin?"in  fiyatı:


Mary Higgins Clark Hakkında: Yirmi yedi macera romanı, üç cilt kısa öykü; bir tarihi roman -Vernon Tepesi'nde Aşk- ve bir biyografi "Mutfak İmtiyazları" olmak üzere birçok esere imzasını atmıştır. Bunun yanında Carol Higgins Clark'la birlikte yazdığı, Salonlar Donansın, Uyurken Seni Görüyor, Noel Hırsızı ve Noel Baba adında dört macera romanı bulunmaktadır. Kitapları sadece Amerika'da bile seksen beş milyondan fazla basılmış ve bununla kalmayıp dünyadaki en çok satanlar listesine girmeyi başarmıştır.  

Mary Higgins Clark'ın Türkçe Yayınlanmış Kitapları:
Artık Ağlama (Altın,1988)
Ay Işığının İzinde (Remzi,1997)
Beni Hatırla (İnkılap,1998)
Bir Gün Buluşacağız (Epsilon,2000)
Cinayet Bölgesi (Mavi Ağaç,2011)
Çığlık (Altın,1983)
Çocuklar Nerede (Altın,1979)
Gece Boyunca (İnkılap,2001)
İki Küçük Mavili Kız (April,2007)
İstasyon (Altın,1978)
Kaçış (İnkılap,1998)
Kalbimin Sesi (Mavi Ağaç,2010)
Kasabanın Şeytanları (Altın,1992)
Kuşku (İnkılap,1993)
Ölüm Tangosuyla Dans (Altın,1991)
Sedye (Altın,1980)
Sen Benimsin (Altın,1999)
Sessiz Gece (İnkılap,2002)
Sevgili (İnkılap,1999)
Sonsuz Bekleyiş (Altın,1985)
Şu An Neredesin? (Mavi Ağaç,2009)
Uyuyan Güzel Ölmemeli (Altın,1990)
Veda Etmeden Önce (Epsilon,2002)

3 yorum:

  1. ne yapıyor muşuz , yazarın başka yayınevinden çıkan kitabını arıyormuşuz, bu tür yorumları seviyorum , neden çünkü hem zaman hem de para kaybetmememizi sağlıyor, emeğiniz ve realiteniz için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  2. Şu An Neredesin ve Kalbimin Sesi'ni okudum bu yayınevinden. Bende beğenmemiştim. Bir türlü ısınamamıştım ama okudum gitti. :)

    YanıtlaSil
  3. Ve Maviağaç Yayıncılık uzak durulası yayınevleri arasına eklenmiştir. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...