24 Mayıs 2012 Perşembe

İstanbul Gezisi ve İstanbul Sahafları

KPDS sınavının Çanakkale'de yapılmaması sebebiyle sınav yeri olarak İstanbul yazdık ve uzun süredir beklediğimiz İstanbul gezimizi de bu vesileyle gerçekleştirmiş olduk. 6 gün kaldığımız İstanbul'da tabiki sahafları es geçmedik :)

Gitmeden önce gezeceğimiz yerlerin listesini yapmıştık. İnternette "İstanbul'da sahaflar" diye yazınca Beyazıt Sahaflar Çarşısı karşımıza çıkmış onu da listeye eklemiştik. Fakat, Sahaflar Çarşısı'na girince çok şaşırdık. "Yardımcı olayım ne arıyordunuz?" diyen bir kitabevi sahibine, "sahaflar çarşısında sahaf arıyoruz dedik" o da  "eskiden buradaki tüm dükkanlar sahaftı, fakat şimdi kalmadı" dedi ve sağolsun, bizi Kadıköy Akmar Pasajı'na yönlendirdi. Diyeceğimiz o ki; İstanbul'da sahaf arıyorsanız "Sahaflar Çarşısı" doğru yer değil.

Tavsiye üzerine Akmar Pasajı'na gittik, gezindik. Fiyatlar biraz pahalı gelmesine rağmen elimiz boş dönmedik.
Piraye - Canan Tan: 10 TL
İki Yeşil Su Samuru - Buket Uzuner: 8 TL
Simyacı - Paulo Coelho: 5 TL
Yeşil Peri Gecesi - Ayfer Tunç: 10 TL

Bunlar  da eşimin öğrencileri için aldığı İngilizce kitaplar, iki tanesi 5 TL'ydi bu güne kadar Oxford'un bu serisi için gördüğümüz en iyi fiyattı. Eşim de eksik olanları tamamladı.

Tüm gün gezip sahaflara en son girdik. Yorgunluktan, alt kattaki fiyatların pahalılığından ve Aslıhan Pasajı'na da  gideceğimiz için üst katlara çıkmadık. Hata yapmışız internette araştırma yaptığımızda fiyatların yukarılara çıkıldıkça ucuzladığını öğrenmiş olduk. Artık bir dahaki sefere...

Aslıhan Pasajına gittiğimizde bu sefer üst kattan başladık, böylece üst kattaki fiyatların daha uygun olduğunu kendimiz gözlemlemiş olduk. Elimizde dört sayfalık listeyle gittiğimizden, genelde sahaflar istediğimiz kitapları bulamayınca; "verin listeye bakayım olanları çıkartayım" diyorlar.  listedeki tüm kitapları alabilecek gücümüz olsa zaten listeyi direk uzatırız, içinden seçiyorsak eğer, en çok istediğimiz kitapları seçiyoruzdur ve siz bizim neyi istediğimizi nereden bileceksiniz değil mi? Aslıhan Pasajı'nda genelde böyle birşeyle karşılaşmadık. Bu yüzden de bizi sıkboğaz etmeyen, aradığımız kitapları sorunca da hemen yardımcı olan sahaflar sayesinde saatler boyunca pasajda vakit geçirdik. Bu arada Issız Adam filminin tanışma sahnesinin bu pasajda çekildiğini de belirtmek isteriz.

Her girdiğimiz sahafa sorduğumuz kitap ve yazarlardan dolayı bir süre sonra diğer sahaflar da bizi tanıdı :) "siz Çanakkale'den gelenlersiniz değil mi?" demeye başladılar :))

Bu kitapları üst kattaki Eylül Kitabevi'nden 40 TL'ye aldık. Sahibi olan beyefendi çok ilgiliydi, biz kitap sordukça elinde yoksa diğer dükkanlarına gidip soruyordu, bilgisayarını kullanmamıza, koltuğunda oturmamıza da izin verdi. Bir ara kendimizi nasıl kaptırdıysak gelen başka bir müşteri bizi dükkan sahibi zannetti :)

Sakkara'nın Kumları - Glenn Meade
İkinci Mesih - Glenn Meade
Viran Dağlar - Necati Cumalı
Hulki Bey ve Arkadaşları - Yiğit Okur
London Bridges - James Patterson

Sağdaki kitapları da yine üst kattaki Kibrit Kitabevi'nden aldık. Bu kitabevinde 5 TL'lik kitaplar vardı.

Tuncay Terzihanesi - Sunay Akın
Sol Ayağım - Christy Brown
Sadakat - İnci Aral

Bu üç kitabı 5 TL kısmından aldık. John Grisham'ın Çaylak'ını da alacaktık ama diğer kitaplara bakarken onu oralarda unutmuşuz, eve gelince aklımıza geldi. Neyse artık bir dahaki sefere.
10 TL'ye aldıklarımız ise;

Kumral Ada Mavi Tuna - Buket Uzuner
Taş Kağıt Makas - Jodi Picoult

Akmar Pasajı'ndaki bir kitabevinden
Gazap Üzümleri - John Steinbeck  10 TL
Safran Sarı - İnci Aral 5 TL

Aslıhan Pasajı'nda üst kattan, ısrarla her sahafa sorduğumuz ve sonunda bulduğumuz;
Eleni - Nicholas Gage 12 TL

Aslıhan Pasajı girişindeki Kamer Kitabevi'nden;
8.Gün - Glenn Meade 15 TL
Kırmızı Pazartesi - Gabriel Garcia Marquez 5 TL
   Kamer Kitabevi'nin sahibi tüm kitaplarını bilgisayara girdiğinden arama olayımızı kolaylaştırdı. Fakat hiç indirim yapmadı :( Glen Meade'in eksik olan son kitabını da sonunda bulduğumuz için, biraz pahalı gelse de aldık.

Bir de Ekşi Sözlük'te Anabala Pasajı'nda sahafların olduğu belirtiliyor. Fakat Anabala pasajında bir tane sahaf bile kalmamış, çoğu dükkan boş zaten.

İstanbul'dan aldığımız kitap ayraçlarımız.

Kitaplar bu kadar, İstanbul gezimizde; İstanbul'da ilk öğrendiğimiz; ulaşım aracı olarak trafik derdi olmayan, tren, tramvay, feribot ve metrobüs kullanmamız gerektiği oldu. İlk gün Maltepe Kadıköy arasını minibüsle 2 saatte gidip trenle 20 dakikada dönünce, neyi kullanmamız gerektiğini yaşayarak öğrenmiş olduk. Kendi evimizde gibi rahat ettiğimiz kuzenimizin evi Süreyya Plajı tren istasyonuna çok yakın olduğundan ulaşımımızın büyük kısmını trenle gerçekleştirdik.

Nereleri gezdik;

1-  Mısır Çarşısı

2- Gülhane Parkı: Mükemmel bir ortam, kesinlikle huzur verici.

3- Topkapı Sarayı: Mutlaka görülmesi gereken bir yer. Girişte ücretli olarak sunulan dijital rehberler sayesinde bir rehber eşliğinde geziyormuşuz gibi oldu.  (Girişte Müzekart geçerli,  dijital rehber 15 TL)

4- Yerebatan Sarayı (Sarnıcı): Fotoğraflarda filmlerde gördüğümüzden çok daha güzeldi. Orada bulunmak o havayı solumak mükemmeldi. (Giriş 5 TL)

5- İstanbul Arkeoloji Müzesi: Kesinlikle es geçilmemesi gereken bir yer. Tüm uygarlıklarımıza ait eserlerin birarada görebiliyoruz. (Müzekart geçerli)

6- Topkapı Sarayı Harem Bölümü:  Topkapı sarayının Harem bölümüne girmek için saraya ödediğimiz ücret haricinde ekstra bir ücret ödemek gerekiyor. Müzekart da geçerli değil. Müzekart'ın geçerli olmamasının sebebini de saçma bir gerekçeyle açıklıyorlar; haremin alabileceği ziyaretçi kapasitesi belli olduğundan müzekart geçmiyor deniliyor. Parasını veren herkes girerken müzekartlılar mı fazla geliyor? Ya da başka bir deyişle müzekartla aştığımız kapasiteyi para ödeyince aşmıyor mu oluyoruz.

Neyse hiç görmediğimiz için görmek istedik fakat pek de memnun olmadık. Sadece giriş katındaki bir kaç yer, geçiş yolları ve avluları gördük. Bizce, biraz daha fazla ayrıntı görmeliydik, gördüğümüz odalarda hiçbir ayrıntı yoktu, üst kattaki odaların birini bile görmedik. Çıktığımızda hayal kırıklığına uğradık görmesekte olurmuş dedik.
  6- Ayasofya Cami (Müzesi), Sultan Ahmet Cami ve Meydanı: (Ayasofya'da Müzekart geçerli)

7- Kapalı Çarşı: Rengarenk bir ortam, mistik bir yer.

8- Miniatürk: Türkiye'nin ve Türkiye dışındaki başlıca Türk eserlerinin hemen hemen hepsini bir arada görebildiğimiz mükemmel bir yer. Giriş 5 TL gibi çok uygun bir rakam. Girişte verilen biletleri, her eserin yanında bulunan dijital makinelere okutarak o eser hakkında bilgi alabiliyorsunuz. Bu gerçekten çok güzel bir uygulama. Topkapı Sarayı'nda artı bir ücretle alabildiğiniz rehberlik hizmeti burada ücretsiz.

9- İstanbul Akvaryum: Florya'da bulunan İstanbul Akvaryum'a gittik. Çok büyük bir yere inşa edilmiş, kategorilere göre ayrılmış bölümleri bilgi veren afişleri ve dijital ekranlarıyla genel olarak beğensekte, göremediğimiz bazı deniz canlıları olduğu için üzüldük. Bir ahtapot ya da mürekkep balığı göremedik.

10- Eminönü'nde Balık-Ekmek: Bugüne kadar yediğimiz en kötü balık-ekmekti. Gelmişken yiyelim dedik ve ağzımızın tadını bozduğumuz için de pişman olduk. Eğer Eminönü'ndeki tarihi balık-ekmekçilerde balık-ekmek yiyip beğenenler varsa Çanakkale'ye bekleriz. Bir de burada denesinler balık-ekmeği. Rokasız balık-ekmek mi olurmuş?

11- Galata Kulesi: Giriş Türklere 6 yabancılara 12 TL. Dışarıdayken yürüyerek çıkacağımızı düşünüyorduk, içeri girdiğimizde asansör görünce şaşırdık. Merdivenlerden çıkmanın yasak olduğunu söylediler. Fakat inerken bir öğrenci grubuna rast geldik, o grubun kalabalığını eritmek için merdivenleri kullanabileceğimizi söylediler, merdivenlerle çıkamasakta inmiş olduk. Kulenin manzarası çok güzeldi. İnşallah başka bir sefer de gece çıkıp bir de bu güzel manzaranın gece versiyonunu görebiliriz.

12- İstiklal Caddesi, pasajlar ve Taksim Meydanı:
Her pasajı, her ara sokağı ayrı renk olan İstiklal caddesinde güzel vakit geçirdik.
Video'daki grup da gezimize ayrı bir tat kattı.

13- Tarihi Kadıköy Salı Pazarı ve Kadıköy Gezisi: Kadıköy pazarında umduğumuzu bulamayınca pazarı kısa kesip, Kadıköy'e yöneldik. Kadıköy'de alışveriş yaptık, meşhur ıslak hamburgeri denedik. Onu da pek beğenmedik (problem bizde mi acaba :)) ) Bowling'de Köylü Ailesine yenildik :( Süreyya Plajı'ndaki Go Kart yarışıyla gezimizi noktaladık.

Not aldığımız fakat gidemediğimiz, gezemediğimiz o kadar çok yer varki, artık bir dahaki İstanbul seferine diyoruz.

İstanbul'da gidilmesi gereken yerler hakkında bize yardımcı olan arkadaşlara ve özellikle bizim için post hazırlayan İlknur Akpınar'a teşekkür ederiz.

1. Güzel bir gezi olmuş.Eminönü balık ekmek,Galata Kulesi ve diğer yerler çok güzel gerçekten.İstanbul bambaşka biryer.Kitaplarınız da çok güzel.Glenn Meade kitaplarını hep merak etmişimdir.Simyacı gördüm mutlu oldum:)Güzel kitapdı.Güle güle okuyun.Tabi paylaşımlarınızı da bekleyeceğiz,sevgiler.

1. MRW: evet eğlenceli, güzel bir haftaydı. yılda 2 kez İstanbul yapmak lazım bence, büyülü bir yer orası. eşim Glenn Meade hastası, ben de Simyacı'yı yıllardır okuyamamıştım bir türlü, ne zamandır istiyordum ama Can yayınları yenisini basmış boyut farklı, bu eski versiyonu artık hiç bir yerde yoktu, neyse ki sahaflar var, 5 TL'ye hallettik :)

2. merhaba beyaztıtta sahaflatr var ve kıtaplarda var eskıden nasıldı bılemem ama suanda da var okul kıtapları vs cogunlukta olsa da okul kıtplarmı almak ıcın gdıodum romanlarda var ındırımlı bı sekılde alınabılıo

1. Merhaba, biz Beyazıt'ta kitap yok demedik ki, "Sahaflar Çarşısı" adı altında gittiğimizden her dükkanın sahaf olacağını düşünmüştük. Gittiğimizde hayal kırıklığına uğradık. Evet çoğunlukla sınav kitapları var, ayrıca romanlar da var ama 1.el kitaplar, %30 indirimle satıyorlar. Tüm çarşıda 2 tane sahaf vardı onlarda da ilgimizi çeken veya aradığımız kitapları bulamadık.

Yukarıda da belirttiğimiz gibi "Yardımcı olayım ne arıyordunuz?" diyen bir kitabevi sahibine, "sahaflar çarşısında sahaf arıyoruz dedik" o da "eskiden buradaki tüm dükkanlar sahaftı, fakat şimdi kalmadı" dedi.

Yani biz aradığımızı/beklediğimizi bulamadık.

3. Ne kadar harika ve dolu dolu bir gezi olmuş. Biz de bu yıl İzmir Kitap Fuarı'nı kaçırdığımızdan İstanbul Kitap Fuarı'na gidelim diye plan yapıyoruz. Hazır gitmişken sahafları da atlamamak gerektiğini hatırlatmış oldunuz, teşekkürler :)

1. Kesinlikle atlamamak gerekiyor, kitapseverler için mükemmel bir ortam. Orada vaktin nasıl geçtiğini anlamıyor, kitaplar arasında kayboluyorsunuz.

Beyoğlu'nda her sene sahaflar festivali oluyormuş ona da gitmek lazım.

4. ne diyeyim ki şimdi ben size, süper olmuş , harika olmuş hem gezileriniz hem aldıklarınızla süpersiniz,.Bu arada hep tek geçtiğim kitaplar görmek süper.Örn:Gazap üzümleri, sol ayağım, ayfer tun., jodi picoult vs:)süperdir hepsi:)

1. teşekkürler Eylem Hanım :) kitap listemizle geziyoruz kitapçıları zaten, dükkan sahipleri de hep özel kitaplar seçmişsiniz dediler :) daha liste uzun ama hepsine yetişebilmek ne mümkün :) üstelik böyle fiyatlar gördükten sonra artık 1. el kitap almayı düşünmüyoruz. sahaftan alınmalarına rağmen hepsi yepyeni, kimisi hiç okunmamış, okunanlarsa çok temiz.

5. İstanbul'a gitmeden önce bu yazıyı bir kere daha okuyayım:)

1. İlknur Akpınar'da bize özel bir post hazırlamıştı sağolsun İstanbul gezisi için ama liste o kadar uzun ki zaman yok hepsini görebilmek için :) yukarda linki var, ona da bir göz atın isterseniz.

6. Çok güzel bir gezi olmuş :) Gezip gördüğüm yerleri yeniden görmüş oldum sayende :)
    Aldığın kitaplar harika:) Kumral Ada Mavi Tuna'ya ve Yeşil Peri Gecesi'ne bayılacaksın :) Aldığın ayraçlara ayırca bayıldığımı söylemek istiyorum :) Güle güle kullanman ve keyifle okuman dileğiyle...

1. MRW: teşekkür ederiz :) zaman sınırlı olunca mekanlar da sınırlanıyor malesef :(
      kitaplara gelince, bu yaz yoğun geçeceğe benziyor..

7. Kitapları bayağı ucuza almışsınız bence Özellikle Yeşil Peri Gecesi çok ucuz olmuş. Akmar'ın çok çeşitliliği ve ucuzluğu tartışılmaz. Alkım'a da uğradınız mı? Orası da Kadıköy'ün es geçilmemesi gereken kitapçılarındandır. Birde Kitap ayraçlarınıza bayıldım. Nereden aldınız?

1. ayfer tunç'un bir diğer kitabını da aradık (bir deliler evinin...) ama bulamadık :(
      kitap ayraçlarına gelince; en baştaki iki tanesini (kız kulesi ve istanbul haritası) Galata Kulesinden aldık. tanesi 3 tl
      yine üstteki yanyana 4 tane poşet içindekileri Miniatürkten aldık. tanesi yine 3 tl.
      altta 3 tane var; ortadakini ayasofyadan 1 tl, diğer ikisini de topkapı sarayından aldık. en altta poşet içindeki 4 tl, diğeri 1 tl :)

8. Kendimi daha bir uakın hissettim buraya çünkü ben de cüzdanımda bir kitap listesiyle dolaşıyorum :) Aldıklarınızdan da sadece üç tanesini okudum, bir an önce yazıları bekliyorum, özellikle Sol Ayağım'ı.

1. MRW: hali hazırda bir liste olması gerçekten çok iyi oluyor. zira o kadar kitabı bir arada görünce insanın aklına kitap ismi gelmiyor :) ayfer Tunç bana blog dünyasının hediyesi, bloggerlar sayesinde tanıştım kendisiyle :) İnci Aral'ın Safran sarı ve Sadakat adlı kitapları çok ses getirmişti. tabi bir de eşimin ilk çeviri yada bilmem kaç sayfalık olan kitap gibi sınırlandırarak aradığı klasikler de oluyor (gazap üzümleri gibi, Sol ayağım yine çok merak ettiğimiz bir kitaptı, yine eşimin Glenn Meade hastalığı.. mesela Jodi Picoult beni çok etkilemişti (kız kardeşim için) Taş Kağıt Makas yazarın önerilen bir kitabı olduğu için yine kaçırmadık.
      kısaca hepsi sıraya girdi. bu yaz dolu dolu geçecek yine :)

9. İstanbul'da yapılabilecek neredeyse herşeyi yapmışsınız. ne güzel :)
    çok verimli bir gezi olmuş.
    beyazıt sahafların artık sahaflar olmadığını bilmiyordum.1 hafta sonra izne çıkacağım.tarihi yarımadaya gitmişken sahaflar ne hale gelmiş bakayım

1. planlarımız vardı ama zaman yetmedi ne yazık ki.. umarım yaz sonu gidebiliriz yine..
      sahaflarda bol şans :)

10. Ne güzel bir gezi olmuş, hem dolu dolu gezmişsiniz, hem de eve dolu dolu dönmüşsünüz..

1. kesinlikle güzeldi, gezmeyi sevmeyen yoktur herhalde, hele ki böyle tarihi bir şehirde :) teşekkürler..

11. Bir istanbullu olarak imrendim doğrusu =) ne de güzel gezmişsiniz bayıldımm. Çok da güzel kitaplar almışsınız, Sevgiler.

1. İlknur Hanım, listeniz çooook uzun olduğundan hepsini yapmak mümkün olmadı :) Atla pasajı gerçekten çok ilginç ve renkliydi, eminönü zaten hemen hemen her gün ilk durağımız gibi birşey oldu, Gülhane Parkı bizi bizden aldı diyebilirim ba-yıl-dık! galata kulesine çıktık, haydarpaşa tren istasyonu zaten sık kullandığımız bir ulaşım aracı oldu, sultanahmet ve yerebatan sarnıcını zaten saymama gerek yok :)
      kalanlar için de bir daha ki sefere inşallah diyoruz :)

2. çok güzel harika. Bir başka sefere istanbulu yeniden keşfedip yeni notlar çıkartırım =)

12. Harika bir post hazırlamışsınız gerçekten, hem sahafları hem de İstanbul'u çok güzel tanıtmışsınız, bu arada ben de sırf "buyrun yardımcı olayım?" dedikleri için Akmar'da rahat rahat kitap bakamıyorum:)) aldığınız kitaplar da çok güzeli güle güle okuyun:)

1. teşekkürler :) tadı damağımızda kaldı ama.. Akmar Pasajının kapısından ilk adımımızı attık ki 3 satıcı birden bizi çekmek için bir ağızdan konuşmaya başladı. hızlı hızlı geçtik yanlarından, hiç hoş değildi müşteriyi itiyorlar ama farkında değiller galiba :(

13. Güzel ve bereketli bir gezi olmuş...
    Bizim de İstanbul'a dair planlarımız var, gezi rehberi olarak kaydedebilirim bu postu. Tabi +1 çocukla güncellemek gerek:)
    Kitapların 3-4 tanesini okudum, diğerlerini de sizinle tanırım artık.Bu arada Karahindiba aklımdaki kitaplardan, bekliyorum yorumlarınızı..
    Ayraçlarınız da çok hoş, Eylül'ün eline geçse ne güzel katlar onları;)
    Ve ıslak hamburgeri yememiş olmakla birlikte tipi bana da pek cazip gelmiyor, alışveriş poşetinin bir köşesinde unutulmuş gibi:)
    Hoşçakalın..
    (Ee KPDS noldu?)

1. MRW: +1 çocuk için tecrübe olmadığından bir şey diyemeyeceğim ama bizim kadar rahat olamayacağınız kesin gibi gözüküyor :) karahindiba'yı şu an eşim okuyor, çok sürmez zaten ince bir kitap.
      Demek Eylül'ün ayraçlara ilgisi büyük, ne kadar hoş, çok pahalılarından almayın bari :)
      aa biri sınav mı dedi? :) açıkcası almam gereken puan beni biraz zorlayacak gibi :(

14. Ne kadar güzel bir hafta geçirmişsiniz. İmrendim doğrusu. Yakın zamanda İstanbul'a ben de gittim ama sizin kadar gezememiştim. Ayraçlarınıza da bayıldım ben böylesini bulamadım. Eminönü'nde balık ekmek yemek konusunda da size kesinlikle katılıyorum. Karadenizli olduğumdan olsa gerek İstanbul'un sadece balık ekmeğini sevemedim. :)

1. sınav bahane İstanbul şahane sloganıyla yola çıktığımız için gezebildiğimiz kadar gezdik :) ayraçları da gezdiğimiz mekanlardan aldık (topkapı sarayı, galata kulesi, ayasofya vb. hediyelik eşya bölümlerinden) ben de bir karadenizli olarak, öyle kötü balık ve balık ekmek yemedim, ticarete dökmüşler işi, ekmeğin içine bir balık, bir tutam marul, isteyene de soğan, al sana balık ekmek, zor yuttum desem yeri var. yazık gerçekten..

15. selam, kitaplarınıza ve gezi yerlerinize bayıldım. Topkapı sarayının teras kısmı İstanbul da en sevdiğim yerlerden birisidir. Sadece oturup denizi izlemek için bile giderim. Sahaflar nedense beklentimi karşılamıyor adına yakışır şekilde eski kitap yerine KPSS kitabı satılıyot olması üzücü. Eminim Ortaköy sahilinde daha çok eski kitap vardır.

1. Aslıhan Pasajı'ndaki sahaflar gerçekten çok iyiydi, sahaflar beklentilerimi karşılamıyor derken orayı da kastettiniz mi bilmiyorum ama biz orayı çok beğendik. Ortaköy sahiline gidemedik, bir dahaki sefere bırakmıştık fakat orada da sahafların olduğunu bilmiyorduk. Bunu da not aldık şimdiden, teşekkürler.

16. Ne güzel bir gezi olmuşşşşş. Akmar biraz pahalı ama ara sokaklarda ki sahaflarda biraz daha uygununu bulabiliyorsunuz 2.el kitapların.
    Keyifli haftasonu.

1. Ah işte hem bilmediğimizden, hem de o günün yağmurlu olmasından dolayı ara sokaklara girmedik :( bir dahaki sefere diyelim artık.

17. Hem ziyaret, hem ticaret. Dostum ,kazanımlarla dolu bir zaman geçirmişsiniz. Sizin yaptığınız gibi, trafik belasını da alt ettikten sonra İstanbul'dan memnun ayrılmak çok daha kolaydır.

1. Evet gerçekten güzel zamanlar geçirdik. İstanbul'da trafik derdi olmayan ulaşım yollarını tercih etmek en mantıklısıymış gerçektende.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...